طرز تهیه اشترودل گوشت و سبزیجات خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه اشترودل گوشت و سبزیجات

طرز تهیه اشترودل گوشت و سبزیجات , دستور پخت اشترودل گوشت و سبزیجات

اشترودل نوعی نان مغز دار است که با استفاده از مخمر به طور کامل به عمل آمده است و در آن پف دهنده های شیمیایی استفاده نشده است. بسته به مواد داخل آن می توان اشترودل را به عنوان صبحانه و عصرانه و یا به عنوان غذا یا پیش غذا در مهمانی ها سرو نمود. اشترودل گوشت و سبزیجات از گوشت یا مرغ پخته تکه شده و سبزیجات مختلف تهیه شده است. می توان به جای گوشت از قارچ تفت داده شده برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند استفاده نمود. اشترودل را می توان در سایز های کوچک تهیه یا برش زد و به عنوان فینگر فود سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشترودل گوشت و سبزیجات در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم اشترودل گوشت و سبزیجات
آرد نان فانتزی۳۰۰ گرم
خمیر مایه خشک و فوری۳ گرم
شکر۱ قاشق غذا خوری
نمک۲ قاشق مربا خوری
شیر یا آب۱۳۰ گرم
کره یا روغن مایع۵۰ گرم
مواد میانی
گوشت تکه یا مرغ پخته شده و تکه شده۲۰۰ گرم
هویج۱ عدد
بروکلی و گل کلم خرد شده۱ کاسه
گوجه و خیاراز هر کدام ۱ عدد
خامه صبحانه۲ قاشق غذا خوری
شوید تازه خرد شده۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه اشترودل گوشت و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه اشترودل گوشت خوشمزه و مخصوص با سبزیجات در ابتدا آرد را الک می کنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. خمیر مایه و شکر و نمک را اضافه کرده و با قاشق هم می زنیم. شیر یا آب سرد را آرام آرام اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس کره را که از قبل در محیط بیرون گذاشته و ایم و نرم شده است که به صورت مربع و نگینی کوچک خرد می کنیم. خمیر را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه با دست یا همزن ورز می دهیم. اگر ورز دادن کافی باشد سطح خمیر صاف و یک دست می شود.

طرز تهیه اشترودل گوشت و سبزیجات

خمیر باید به صورت یکدست باشد که اگر خمیر را با دست بکشیم پاره نمی شود. بعد از اتمام ورز دادن، ته کاسه را چرب کرده و خمیر را به صورت یک توپ در می آوریم. روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و کنار می گذاریم و ۲ ساعت اجازه می دهیم تا استراحت کند.

مرحله چهارم

بسته به دمای آشپزخانه این زمان کمتر یا بیشتر می شود. در این فاصله مواد میانی را تهیه می کنیم. در ابتدای کار، یک کاسه برداتشه و خامه و شوید و سیر رنده شده را داخل کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس کنار می گذاریم. گوشت های پخته را تکه تکه می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب را برداشته و با کمی کره روی حرارت قرار می دهیم. سپس گوشت ها را داخل آن تفت می دهیم. هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم.

طرز تهیه اشترودل گوشت و سبزیجات

بروکلی و گل کلم را نیز خرد کرده و به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم. ادویه ها را به آن اضافه کرده و مزه دار می کنیم. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. بعد از استراحت خمیر، پف خمیر را با دست می گیریم.

مرحله هفتم

سپس یک چانه از خمیر را جدا کرده و داخل پلاستیک فریزری قرار می دهیم تا خشک نشود. بقیه خمیر را به صورت بیضی باز می کنیم. سس خامه تهیه شده را روی خمیر می ریزیم. سپس بقیه مواد میانی را روی آن می ریزیم و خمیر را جمع می کنیم.

مرحله هشتم

آن چانه ای که از اول جدا کرده بودیم، به صورت مستطیل پهن می کنیم و نواری برش می دهیم. و روی سطح اشترودل به صورت دلخواه قرار می دهیم. روی خمیر را با پلاستیک می پوشانیم و اجازه می دهیم ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دیگر استراحت کند.

طرز تهیه اشترودل گوشت و سبزیجات

زرده تخم مرغ و کمی زعفران و یک قاشق شیره یا عسل مخلوط می کنیم و روی نان را رومال می کنیم. سپس در فر گرم قرار می دهیم و در دمای ۲۰۵ درجه سانتی گراد اجازه می دهیم ۲۵ الی ۳۰ دقیقه بپزد. سپس از فر خارج کرده و به دلخواه برش می زنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.