طرز تهیه بیسکوییت حلوایی خوشمزه و مجلسی به روش خانگی

طرز تهیه بیسکوییت حلوایی

طرز تهیه بیسکوییت حلوایی , دستور پخت بیسکوییت حلوایی

بیسکوییت حلوایی، یک بیسکوییت ساده و در عین حال خوشمزه است که مغز آن از بیسکوییت کرم دار استفاده شده است. برای روی آن نیز از بیسکوییت پتی بور و سمولینا بدست می آید. این بیسکوییت نیاز به فر ندارد و به راحتی آماده می شود. برای خمیر دور آن ایرمیک و شیر خشک را مانند حلوا تفت می دهند. به همین دلیل اسم آن را بیسکوییت حلوایی می نامند که طعم و بویی شبیه حلوا دارد. این بیسکوییت یا شیرینی را می توان برای پذیرایی از مهمان مخصوصا در ایام نوروز، یا افطار ماه رمضان، استفاده نمود. این بیسکوییت اگر در کنار قهوه سرو شود طعم فوق العاده ای پیدا می کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه بیسکوییت حلوایی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکوییت حلوایی
شیر خشک قنادی۱ لیوان
ایرمیک (سمولینا ریز)۱ لیوان
بیسکوییت پتی بور۲۰۰ گرم
خامه۱۷۰ گرم
شیر تغلیظ شده یا شیر عسلیبه میزان لازم
بیسکوییت اورئو یا کرمدار۵ تا ۶ بسته

طرز تهیه بیسکوییت حلوایی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت خوشمزه و مخصوص حلوایی در ابتدای کار، شیر خشک را درون یک تابه می ریزیم وروی حرارت ملایم تا متوسط می گذاریم. مدام هم می زنیم تا تفت بخورد و قهوه ای شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و الک می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله همان تابه را برداشته و تمیز می کنیم. سپس ایرمیک را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد. یک کاسه برداشته و ایرمیک تفت داده شده و شیر خشک تفت داده و الک شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

بیسکوییت های پتی بور را درون غذا ساز می ریزیم یا با آسیاب آن را به صورت کامل پودر می کنیم. سپس الک کرده و به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم. مواد را با هم ترکیب کرده و خامه را هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس شیر عسلی را کم کم اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا جایی که خمیر منسجمی بدست آید و بتوان راحت به آن شکل داد. کمی از خمیر را برداشته و یک بیسکوییت اورئو را بین آن می گذاریم و خمیر را گرد می کنیم به طوری که هیچ ترکی نداشته باشد.

مرحله پنجم

سپس آن را کنار می گذاریم. روی شیرینی ها را با کره لوتوس یا نوتلا و یا شکلات ذوب شده تزیین می کنیم. سپس حدود دو ساعت می گذاریم در یخچال یا خارج از آن استراحت کند. سپس آن را سرو می کنیم. این بیسکوییت با قهوه طعم فوق العاده ای می دهد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 13 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.