طرز تهیه نان شیرمال باقلوایی خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه نان شیرمال باقلوایی

طرز تهیه نان شیرمال باقلوایی , دستور پخت نان شیرمال باقلوایی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان شیرمال باقلوایی مانند نان های حجیم است با این تفاوت که درون آن، از شیر و شکر استفاده شده است. این نان در فر پخته می شود و می توان با انواع مغز ها روی آن را تزیین نمود. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان عصرانه یا صبحانه سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان شیرمال باقلوایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان شیرمال باقلوایی
آرد۵۰۰ گرم
آب۲۱۰ گرم
شیر۲۰ گرم
گلاب۳۰ گرم
کره۳۰ گرم
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری سر صاف
شکریک پنجم لیوان
نمکنصف قاشق چای خوری سر صاف
هل سابیدهسر چاقو
رعفرانکمی
وانیل شکری۱ قاشق مربا خوری
مواد رومال
خامه۱ قاشق غذا خوری
شیر۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان شیرمال باقلوایی

مرحله اول

برای تهیه نان شیرمال خوشمزه باقلوایی در ابتدای کار، زعفران را با یک قاشق از آب موجود در مواد اولیه دم می کنیم. سپس خمیر مایه و بقیه آّب ولرم و مقداری شکر را درون یک کاسه می ریزیم و حدود ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا خمیر مایه عمل کند.

مرحله دوم

سپس یک کاسه برداشته، شیر و گلاب و بقیه شکر و نمک و هل سابیده را درون آن می ریزیم. زعفران و وانیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در این مرحله خمیر مایه را هم اضافه می کنیم. کره را نیم ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم تا یک خمیر منسجم و یکدست بدست آید. سپس آن را ۵ دقیقه ورز می دهیم. کره را اضافه کرده و دوباره ورز می دهیم تا کره به خورد خمیر برود. حدود ۱۰ دقیقه دیگر خمیر باید ورز بخورد.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را حدود ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم. سپس به ۸ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه هر قسمت را به صورت یک استوانه باریک و دراز در می آوریم. استوانه را به دو قسمت تقسیم کرده و دو نوار را به هم می پیچانیم.

مرحله پنجم

سپس به صورت دایره روی هم قرار می دهیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار می دهیم. نان ها را بعد از پیچاندن روی آن قرار داده و روی خمیر ها را با یک پلاستیک می پوشانیم و حدود ۵۰ دقیقه استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله ششم

حالا در یک کاسه، شیر و خامه را به خوبی مخلوط کرده، سپس با یک قلموی تمیز روی نان ها رومال می کنیم. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانیت گراد روشن می کنیم. بعد از گذشت یک ربع ساعت، سینی فر را داخل آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

سپس حدود ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا نان ها رنگ بگیرد و طلایی شود. از فر خارج می کنیم و روی آن را با یک پارچه تمیز می پوشانیم تا نرم بماند. وقتی از دما افتاد به آرامی از سینی فر جدا کرده و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 11 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.