طرز تهیه شیرینی دانه قهوه خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه , دستور پخت شیرینی دانه قهوه

شیرینی دانه قهوه، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را بسیار ساده تهیه می شود و شکل آن شبیه دانه قهوه در می آید. این شیرینی بسیار خوشمزه و لطیف است و به دلیل وجود نسکافه و پودر کاکائو، طعم خوبی به شیرینی می دهد. این شیرینی را می توان در ظرف در دار به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی دانه قهوه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی دانه قهوه
کره۱۲۵ گرم
نشاسته ذرتنصف پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
نسکافه۱ قاشق غذا خوری
پودر شکر۱ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری
آرد۲ پیمانه

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد را نیم ساعت قبل از یخچال در می آوریم تا هم دمای محیط شود. کره باید نرم شود و تخم مرغ هم دمای محیط شده باشد. سپس نسکافه را با یک قاشق غذا خوری آب ولرم مخلوط می کنیم تا کامل حل شود.

مرحله دوم

یک کاسه برداشته و نسکافه را درون آن می ریزیم. تخم مرغ و پودر شکر الک شده را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک دست شود. کره نرم شده را اضافه کرده و پودر کاکائو و نشاسته ذرت و بکینگ پودر را داخل آن می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

آرد را کم کم اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا یک خمیر نرم و لطیف بدست آید. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس از خمیر توپ های به اندازه گردو برداشته و در دست شکل می دهیم و داخل سینی فر می چینیم.

مرحله چهارم

فر را از قبل گرم کرده و سینی فر را درون فر قرار می دهیم و ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بپزد. وقتی شیرینی ها پخته شد آن را از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود. سپس از سینی جدا کرده و در ظرف مورد نظر می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 7 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.