طرز تهیه نان سیب زمینی و پیازچه خوشمزه و ساده ترکیه ای

طرز تهیه نان سیب زمینی و پیازچه

طرز تهیه نان سیب زمینی و پیازچه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان سیب زمینی و پیازچه مانند نان های حجیم است با این تفاوت که درون آن، سیب زمینی و پیازچه و شوید است. برای پخت این نان، نیازی به فر یا تنور نیست و در تابه می توان طبخ نمود. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ ها، برای وعده های ناهار و شام سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان سیب زمینی و پیازچه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان سیب زمینی و پیازچه
سیب زمین آب پز۴ عدد
پیازچه خرد شده۲ شاخه
شوید خرد شدهمقداری
شیریک دوم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
نمکیک و نیم قاشق چای خوری
آرد نانوایی۲ پیمانه
کره آب شده برای رومالبه مقدار لازم

طرز تهیه نان سیب زمینی و پیازچه

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه با سیب زمینی و پیازچه در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه با مقداری آب قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. سپس آن ها را پوست می کنیم و با گوشت کوب برقی یا رنده پوره می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیازچه را شسته و ریز خرد می کنیم و به سیب زمینی ها اضافه می کنیم. در ادامه شوید خرد شده هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. شیر و نمک را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم طرز تهیه نان سیب زمینی و پیازچه

سپس آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر نرمی بدست آید که به دست نمی چسبد. آرد را باید در حدی بزنیم که خمیر به دست نچسبد، چون اضافه کردن بیش از حد آرد باعث سفت شدن نان ها می شود.

مرحله چهارم

این خمیر نیاز به استراحت ندارد. خمیر را به ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. روی سطح کار را کمی آرد می پاشیم. سپس خمیر را روی آن باز می کنیم. خمیر نباید خیلی نازک یا خیلی کلفت باشد. کف تابه را کمی چرب می کنیم.

مرحله پنجم

نان را درون تابه قرار می دهیم سپس روی حرارت می گذاریم تا یک ظرف نان پخته شود. سپس نان را پشت و رو کرده تا ظرف دیگر آن سرخ شود. بعد از هر نان، تابه را دوباره چرب می کنیم. در آخر نان های پخته شده را با کره آّب شده رومال می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 5 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.