طرز تهیه شیرینی گردویی رولی خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی گردویی رولی

طرز تهیه شیرینی گردویی رولی , دستور پخت رول گردویی شیرینی

شیرینی گردویی رولی، یک شیرینی زیبا و خاص است که با استفاده از گردوی پودر شده فراوان تهیه می شود. این شیرینی جزو شیرینی های شهد دار است که می توان برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان و سفره افطار تهیه نمود. این شیرینی جرو شیرینی های شهد دار است که به راحتی و بدون سرخ کردن در فر تهیه می شود و با شربت مرطوب می شود. این شیرینی را می توان در ظرف در دار به مدت ۱۰ روز در یخچال نگهداری کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی گردویی رولی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی گردویی رولی
کره۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
ماست۲ قاشق غذا خوری
آرد سمولینانصف پیمانه
وانیل۱ بسته ۵ گرمی
پکینگ پودر۱۰ گرم
روغننصف پیمانه
سرکه۱ قاشق غذا خوری
آرد۳ پیمانه
مواد لازم برای شربت
شکر۳ پیمانه
آبسه و نیم پیمانه
آب لیمو۱ قاشق چای خوری
مواد میانی
گردوی آسیاب شده۱پیمانه

طرز تهیه شیرینی گردویی رولی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی گردویی رولی  خوشمزه به روش ترکیه ای در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. در ادامه یک قابلمه بر داشته و آب و شکر را درون آن اضافه می کنیم. سپس روی حرارت قرار می دهیم و می گذاریم تا بجوشد.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی شربت شروع به جوشیدن کرد، آبلیمو را اضافه کرده و حدود ۶ دقیقه اجازه می دهیم به آرامی بجوشد. در ادامه شربت آماده شده را از روی حرارت برداشته و در دمای محیط آشپزخانه می گذاریم تا به خوبی خنک شود.

مرحله سوم

یک کاسه را برداشته و کره نرم شده و تخم مرغ و ماست و روغن و سرکه را با هم درون کاسه مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آرد و سمولینا را با هم مخلوط کرده و روی مواد الک می کنیم. سپس مخلوط کرده و خوب ورز می دهیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که آرد را باید کم کم اضافه کنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبد. وانیل و بکینگ پودر را به خمیر اضافه کرده و ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط شود. حالا خمیر را بین دو کاغذ روغنی به کمک وردنه، باز می کنیم.

مرحله پنجم

کاغذ روی خمیر را برداشته و لبه های خمیر را با چاقو مرتب می کنیم تا یک مربع کامل داشته باشیم. روی خمیر را پودر گردو می پاشیم. یعد از این که گردو روی آن پاشیدیم، با دست کمی روی آن را فشار می دهیم تا به خمیر بچسبد.

مرحله ششم

خمیر را از وسط برش می دهیم. سپس هر قسمت را دوباره به دو قسمت تقسیم می کنیم و خمیر را به آرامی رول می کنیم. کمی با دست فشار می دهیم تا در حین پخت از هم باز نشود. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله هفتم

سپس روی کاغذ روغنی را چرب کرده و شیرینی ها را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. در ادامه فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس سینی فر را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به خوبی پخته شود.

مرحله هشتم

در این مرحله حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می برد تا شیرینی ها پخته شود. وقتی شیرینی ها پخته شد، از فر خارج کرده و شربت خنک شده را روی آن می ریزیم تا به طور کامل به خورد شیرینی برود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 31 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.