طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت تکه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت تکه ای

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت تکه ای گوسفندی گوساله

این برنج از انواع برنج های قاطی است که با گوشت تکه ای گوسفند و و برنج و زرشک و زعفران و بادمجان، تهیه می شود. این غذا به دلیل وجود گوشت پخته و بادمجان سرخ شده، طعم فوق العاده ای دارد. همچنین ته دیگ این برنج مانند ته چین تخم مرغی تهیه می شود که می توان این برنج را به صورت قالبی سرو نمود. این غذا مجلسی و شیک است و در مهمانی های خاص می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
ادویه کاری۱ قاشق مربا خوری
زردچوبهنصف قاشق مربا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
برگ بو۲ عدد
زعفران دم کرده۵ قاشق غذا خوری
تخم مرغ درشت۲ عدد
ماست غلیظ و ترش۵ قاشق غذا خوری
روغننصف پیمانه
دارچینبه مقدار دلخواه
برنج۴ پیمانه
بادمجان۲ عدد
زرشکبه مقدار دلخواه

دستور پخت پلو مخلوط با گوشت تکه ای

مرحله اول

برای تهیه قاطی پلوی مجلسی با گوشت تکه ای در ابتدای کار، برنج را شسته و با آب و نمک حدود یک ساعت درون یک کاسه خیس می کنیم. یک قابلمه بر می داریم و درون آن آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید.

مرحله دوم

سپس آب برنج را دور می ریزیم و برنج را با کمی نمک درون آب در حال جوش می ریزیم تا بپزد. وقتی برنج نیم پز شد، درون آبکش می ریزیم و کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله سوم

یک قابلمه بر می داریم. با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود. سپس گوشت گوسفندی را خرد کرده و به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

کمی که گوشت تفت خورد، ادویه و زردچوبه و فلفل را اضافه کرده و به خوبی با گوشت و پیاز تفت می دهیم. سه لیوان آب جوش و برگ بو را به آن اضافه کرده و درب آن را می بندیم و می گذاریم تا بپزد و آب آن کشیده شود.

مرحله پنجم

در آخر که گوشت کامل پخته شد، برگ بو ها را خارج می کنیم. سپس نمک و کم زعفران دم کرده (حدود ۲ قاشق) به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس از روی حرارت بر می داریم. بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله ششم

سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس بادمجان ها را درون آن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. زرشک هم شسته و در کمی روغن تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک کاسه مناسب بر می داریم. درون آن تخم مرغ ها را می شکنیم و با چنگال هم می زنیم تا از لختگی خارج شود. سپس ۲ قاشق زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم. ماست را به مواد تخم مرغی اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

سپس نصف پیمانه روغن می ریزیم و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس دارچین را هم اضافه کرده و مجدد هم می زنیم. در ادامه مقداری از برنج را کم کم به مواد تخم مرغی اضافه می کنیم تا کامل مواد را به خود بگیرد.

مرحله نهم

سپس یک قابلمه بر می داریم. کف قابلمه را کمی روغن می ریزیم. از مواد تخم مرغی کف قابلمه پهن می کنیم. در این مرحله یک لایه مواد گوشتی روی ته دیگ می ریزیم. سپس زرشک و بادمجان سرخ شده را روی آن اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله مجددا یک لایه برنج آبکش شده می ریزیم و انقدر این کار را ادامه می دهیم تا مواد و برنج تمام شود. سپس روی حرارت ملایم قرار داده تا به آرامی برنج دم بکشد. موقع سرو روی برنج را کمی روغن یا کره قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 14 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.