نکات سرخ کردن بادمجان و فوت و فن سرخ کردن با روغن کم

نکات سرخ کردن بادمجان

سرخ کن بدون روغن بادمجان برای اینکه بادمجان روغن نکشد چه کنیم فوت و فن سرخ کردن بادمجان راز سرخ کردن بادمجان با روغن کم سیاه نشدن بادمجان سرخ کردن بادمجان در ماکروفر روش اب پز کردن بادمجان چکار کنیم بادمجان زیاد روغن نبره

بادمجان یکی از انواع صیفی جاتی است که در بسیاری از خورش های سنتی ایرانی و همین طور غذاهای فرنگی یافت می شود. بسیاری از گیاهخواران در خورش های ایرانی، بادمجان را جایگزین گوشت می کنند. نکته ای که اکثر موارد به آن توجه نمی شود این است که پوست بادمجان نیز قابل خوردن است. انواع و اقسام مختلفی از بادمجان در رنگ ها و اندازه های گوناگوم وجود دارد. در ایران اغلب بادمجان هایی به رنگ بنفش تیره و در انواع معمولی، قلمی و دلمه ای کشت می شود. در خوراک های ایرانی از بادمجان های سرخ شده بسیار استفاده می شود. یکی از رایج ترین مشکلات در تهیه بادمجان سرخ شده مصرف بالای روغن آن است. ما در این مقاله چندین روش را به شما پیشنهاد می کنیم تا با صرف کمترین روغن بتوانید بادمجان های سرخ کرده خوشمزه ای داشته باشید.

راز سرخ کردن بادمجان با روغن کم

استفاده از نمک

این روش یکی از رایج ترین روش هاست. ابتدا بادمجان ها را خوب شسته و سپس روی آن ها نمک بپاشید. می توانید حتی بادمجان ها را در محلول آب نمک استراحت دهید. قبل از سرخ کردن کمی بادمجان ها را آب کشیده و به خوبی خشک کنید. ناگفته نماند که با این روش تلخی احتمالی بادمجان نیز از بین می رود.

استفاده از تخم مرغ

این روش را در اغلب رستوران ها به کار می برند. شما برای سرخ کردن بادمجان هایتان به سفیده تخم مرغ نیاز دارید. ابتدا سفیده تخم مرغ را به خوبی بزنید. سپس تکه های بادمجان را به خوبی در آن بغلتانید و سرخ کنید. نیازی نیست نگران بوی تخم مرغ باشید چون هیچ اثری از آن روی بادمجان نمی ماند. البته نباید در مصرف سفیده زیاده روی کنید. فقط روی بادمجان مالیده شود.

استفاده از ماست

یکی از بهترین روش ها برای سرخ کردن ورقه های بادمجان استفاده از ماست است. شاید برایتان عجیب باشد اما اگر یک ساعتی بادمجان ها را با ماست آغشته کرده و در یخچال استراحت دهید می توانید خیلی راحت آن ها را سرخ کنید. توجه داشته باشید که قبل از سرخ کردن بادمجان ها، باید ماست اضافی را از رویش بردارید. اگر بادمجان را به این روش تهیه کنید روی آن کاملا طلایی می شود و برای دورچین خورش هایی مثل خورشت قیمه بادمجان مناسب تر است.

سرخ کردن بادمجان در فر

اگر به دنبال تهیه بادمجان سرخ شده رژیمی هستید کافی است به سراغ فر بروید. ابتدا بادمجان ها را شسته و برش بدهید. سپس به کمک یک قلمو روی آن ها را روغن مالی کنید و اجازه دهید تا در سینی فر یا ماکروفر ۱۰ دقیقه ای بماند. باید بعد از این مدت بادمجان ها را برگردانید تا سمت دیگرش هم کاملا سرخ شود.

خشک کردن آب بادمجان

اگر دقت کرده باشید دلیل اصلی جذب روغن بادمجان بافت آبدار آن است. پس اگر کمی آب خود را از دست بدهد روغن کمتری برای سرخ کردن آن مورد نیاز است. برای این منظور به راحتی بادمجان ها را ۵ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا کمی آب آن تبخیر شود. هنگام سرخ کردن متوجه می شوید که نسبت به قبل از روغن کمتری استفاده کردید.

آبپز کردن بادمجان

یکی دیگر از روش های رژیمی تهیه بادمجان این است که تکه های بادمجان را ابتدا بشویید و خشک کنید. سپس آن ها را در ماهیتابه بچینید و کمی رویش نمک بپاشید. سپس حدود نصف استکان آب به آن اضافه کرده و بگذارید تا بپزد. می بینید که در واقع با این روش نیز می خواهیم آب اضافی بادمجان را خارج کنیم.بعد از نرم شدن بادمجان ها کافی است کمی روغن اضافه کنید و آن را به راحتی سرخ کنید. این روش برای کشک بادمجان و حلیم بادمجان در صورتیکه تمایلی به استفاده از بادمجان کبابی نداشته باشید، مناسب است.

جوشاندن بادمجان ها

تاثیر آب و نمک که خاطرتان هست؟ علاوه بر خیساندن در آب نمک می توانید حتی ۴ دقیقه بادمجان ها را در آب نمک جوشیده بجوشانید. سپس بلافاصله از آب جوش خارج کرده و اجازه دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس می توانید بادمجان ها را به راحتی سرخ کنید.

سرخ کردن با حرارت بالا

یکی از روش های محبوب افراد عجول نیز مغز پخت کردن و سرخ کردن همزمان بادمجان است! به این شکل که بادمجان ها را در تابه ای که در آن روغن ریخته اید بچینید و سپس در آن را قرار دهید و حرارت را بالا ببرید. در واقع با این کار هم زیر بادمجان ها سرخ شده و هم مغز پخت می شود. باید توجه کنید که این روش را با دقت به کار ببرید. چرا که لحظه ای غفلت ممکن است باعث سوختن بادمجان ها شود. و حتما در این روش بادمجان ها خیلی نازک نباشند.

نکته پایانی

در آخر اینکه به شما پیشنهاد می دهیم همیشه از بادمجان تازه استفاده کنید و در صورت تمایل به سرخ کردن حتما از روغن های مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید. اگر به هر دلیلی بادمجان های شما روغن زیادی داشت قبل از اضافه کردن به فذا می توانید آن ها را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن جذب شود. هرگز بادمجان سرخ شده سرد را میل نکنید چرا که موجب دل درد می شود.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 19 اسفند 1399
مطالب مرتبط
ترکیبات سبزی انواع دلمه و نکات مهم در مورد پخت دلمه مجلسی

ترکیبات سبزی انواع دلمه و نکات مهم در مورد پخت دلمه مجلسی

نکات دلمه از زمان های قدیم دلمه های رنگارنگ زینت بخش سفره های ایرانیان بوده است.جالب است بدانید که این خوراک خوشمزه علاوه بر ایران در سایر کشور های همسایه و همین …

دلایل شل شدن و ترش شدن ماست و روش های جلوگیری از آن

دلایل شل شدن و ترش شدن ماست و روش های جلوگیری از آن

دلیل شل شدن و ترش شدن ماست با وجود اینکه انواع و اقسام ماست های بازاری امروزه در سوپر مارکت ها یافت می شود، هیچ چیزی به پای لذت درست کردن و …

نکات شله زرد و فوت و فن های درست کردن شله زرد نذری

نکات شله زرد و فوت و فن های درست کردن شله زرد نذری

نکات شله زرد شله زرد یکی از دسرهای خوشمزه سنتی ایرانی است که به دلیل وجود زعفران، زرد رنگ است و آن را به این نام می خوانند. روی این دسر خوشمزه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.