طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ

طرز تهیه خوراک قارچ مجلسی دونفره و سیب زمینی با پنیر پیتزا

خوراک گوشت و قارچ، یک خوراک بسیار خوشمزه گوشتی است که از فیله گوساله تهیه شده است. می توان طبق ذائقه خانواده، گوشت مرغ را جایگزین گوساله کرد. این خوراک گوشت در کنار سبزیجات مختلف و قارچ تهیه می شود . از آن جا که قارچ ها درسته است، شکل این خوراک بسیار زیبا و خاص است. این خوراک سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان است. پخته شدن گوشت با آب خود و سپس قلیه شدن و سرخ شدن آن، طعم فوق العاده ای به غذا می دهد.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوساله۳۰۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
فلفل قرمز۱ عدد
فلفل سبز۳ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگینصف قاشق غذا خوری
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
کره۱ قاشق غذا خوری
فلفل ساییده شده۱ قاشق چای خوری
آویشن و فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم

دستور پخت خوراک گوشت و قارچ

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوشت در ابتدای کار گوشت ها را به اندازه دلخواه کوچک می کنیم. سپس یک ماهی تابه بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم. گوشت ها را درون تابه می ریزیم و درب تابه را می بندیم تا با حرارت متوسط بپزد و آب آن تبخیر شود.

مرحله دوم

اگر آب گوشت تبخیر شد اما گوشت همچنان نپخته و سفت بود کی آب به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا بپزد. وقتی گوشت کامل پخته شد و آب آن کشیده شد، در این مرحله روغن زیتون و کره را به گوشت اضافه کرده و حدود ۱ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. وقتی گوشت ها تفت خورد، پیاز را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سیر را هم رنده کرده به آن اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا کامل تفت بخورد.

مرحله چهارم

در این مرحله قارچ ها را شسته و بهتر است از قارچ های ریز استفاده شد. قارچ ها را درسته به گوشت اضافه کرده و حدود یکی دو دقیقه تفت می دهیم. فلفل ها را درشت خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

کمی که تفت خورد، رب گوجه را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شده و طعم خامی اش گرفته شود. گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم. نمک و ادویه ها را هم به خوراک اضافه می کنیم.

مرحله ششم

مواد را با هم مخلوط می کنیم تا تمام مواد مزه دار شود، درب ظرف را می گذاریم تا گوجه ها کامل پخته شود. وقت که سبزیجات و گوجه ها پخته شد و خوراک یکدست شد، از روی حرارت بر می داریم و در کنار نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 8 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.