طرز تهیه سوپ گندم خوشمزه و مقوی با خاصیت ها فراوان

طرز تهیه سوپ گندم

طرز تهیه سوپ گندم و جو دکتر خیراندیش برای کم خونی خواص سوپ گندم با روغن زیتون با شیر قارچ کلم

سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن به کار می رود، اغلب سوپ ها برای بیماران و سرماخوردگی و انفولانزا توصیه می شود. سوپ گندم یک سوپ ساده است که بدون مرغ یا گوشت هم تهیه می شود. می توان این سوپ را با آب گوشت یا مرغ نیز تهیه کرد که کاملا دلخواه است. در این سوپ از بلغور گندم و برنج نیم دانه استفاده شده است که لعاب خوبی به سوپ می دهد. این سوپ را می توان با حذف ادویه ها و رب، برای کودکان تهیه نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه سوپ گندم در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
بلغور گندم۱ پیمانه
برنج نیم دانهنصف پیمانه
هویج۱ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
جعفری ساطوری شده۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبه و ادویهبه مقدار لازم
آب لیمو۱ قاشق

دستور پخت سوپ گندم

مرحله اول

برای تهیه سوپ گندم خوشمزه و مجلسی ابتدا هویج را می شوییمف سپس پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب بر می داریم. کمی روغن درون آن می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله ادویه و زردچوبه را به روغن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا رنگ باز کند و عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه بلغور گندم را پاک کرده و به خوبی می شوییم، سپس آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه سوپ گندم

در این زمان، برنج نیم دانه هم شسته و به قابلمه اضافه می کنیم. هویج را هم که در مرحله اول خرد کرده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به سوپ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله می توانیم آب معمولی یا آب مرغ به سوپ اضافه کنیم. حالا می گذاریم مواد سوپ با حرارت ملایم بپزند. وقتی پخت مواد موجود قابلمه پخت تقریبا کامل شد، پیاز را هم پوست کنده و می شوییم، سپس به صورت خلالی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. پیاز را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود. سپس رب گوجه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا زنگ باز کند.

مرحله ششم طرز تهیه سوپ گندم

محتویات تابه را به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در این مرحله جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل هم اضافه می کنیم. حدود ۵ دقیقه مانده به سرو سوپ، آبلیمو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 14 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.