طرز تهیه اورفا کباب یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی ترکیه

طرز تهیه اورفا کباب

طرز تهیه اورفا کباب غذای کشور ترکیه ای

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. اورفا کباب، یکی از انواع کباب ها است که مربوط به شهر اورفا ترکیه است. این کباب در تابه گریل طبخ می شود و مانند شامی است اما ادویه آن متفاوت است. ادنا کباب نیز مانند اورفا کباب است اما ادویه های آن متفاوت است و درون آن از زیره و ادویه های معطر دیگر استفاده می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۷۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پودر سیر و پیاز۲ قاشق غذا خوری
برگ جعفری و شوید۴ قاشق غذا خوری
پودر نان خشک۱ قاشق غذا خوری

دستور پخت اورفا کباب

مرحله اول

برای تهیه اورفا کباب ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس رنده می کنیم و آب آن را می گیریم. یک کاسه را بر می داریم و گوشت چرخ کرده و پیاز را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. تخم مرغ و نمک و فلفل و پودر سیر و پیاز و برگ جعفری و شوید را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در آخر پودر نان خشک هم اضافه می کنیم و ورز می دهیم. می توان با میکسر نیز مخلوط کرد تا کامل ورز داده شود. تابه گریل را روی حرارت قرار می دهیم. کباب ها را مانند کتلت در دست فرم می دهیم و می گذاریم داخل تابه گریل تا اطراف آن کباب شود.

مرحله سوم

مرتب جا به جا می کنیم تا کامل پخته و برشته شود. گوجه و فلفل دلمه ای را هم می توان کنار کباب ها گریل کرد و در کنار آن سرو کرد. حدود ۱۰ دقیقه گریل و پخت کباب ها زمان می برد. این کباب را در کنار نان بربری و ترشی سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 24 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.