طرز تهیه سوپ جو و ورمیشل خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ جو و ورمیشل

دستور پخت سوپ جو و ورمیشل , طرز تهیه سوپ جو و ورمیشل

سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن به کار می رود، اغلب سوپ ها برای بیماران و سرماخوردگی و انفولانزا توصیه می شود. سوپ جو و ورمیشل یک سوپ غلیظ و لعابدار است که با جو و ورمیشل تهیه می شود. جو دارای خواص و ویتامین های زیادی است که این سوپ را مقوی و مفید کرده است. اگر بخواهید این سوپ را برای یک آدم بیمار و سرماخورده تهیه کنید می تواند از تفت دادن زیاد پیاز و مرغ خود داری کنید.

مواد لازم برای ۶ نفر
جو پوست کنده۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
سینه مرغنصف سینه
هویج۲ عدد
آب۳٫۵ کاسه
ورمیشل۱ مشت
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و چیلیبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ جو و ورمیشل

مرحله اول

برای تهیه سوپ جو و ورمیشل خوشمزه و مجلسی ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. زود پز را بر می داریم و با کمی روغن و کره روی شعله گاز قرار می دهیم تا روغن گرم شود.

مرحله دوم

پیاز را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تفت بخورد تا سبک و طلایی شود. زردچوبه را به آن اضافه می کنیم وتفت می دهیم. مرغ را به صورت مکعبی برش می زنیم و به پیاز ها اضافه می کنیم تا تفت بخورد و زنگ آن عوض شود.

مرحله سوم

جو را شسته و نیم ساعت قبل با آب خیس کرده ایم. آب آن را می ریزیم و به مواد اضافه می کنیم. سپس هویج را که رنده یا به صورت نگینی ریز خرد کرده ایم به آن اضافه می کنیم. آب و نمک و فلفل را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس درب زودپز را می بندیم ومی گذاریم یک ساعت پخته شود. بعد از یک ساعت درب آن را باز کرده و به قابلمه منتقل می کنیم. رب گوجه را اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا رب بازی شود. می گذاریم سوپ با شعله زیاد بجوشد تا لعاب بیندازد و جا بیفتد.

مرحله پنجم

ورمیشل را به آن اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا ته نگیرد. جعفری را اضافه کرده و ۱۰ دقیقه دیگر می گذاریم بجوشد. در آخر آبلیمو را اضافه می کنیم و زیر گاز را خاموش می کنیم. سوپ نباید خیلی غلیظ یا خیلی آبکی باشد. می توان در آخر با کمی زرشک و برگ جعفری آن را تزیین نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 10 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.