طرز تهیه سوپ جعفری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ جعفری

طرز تهیه سوپ جعفری و گشنیز و جو پیاز و جعفری

سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن به کار می رود، اغلب سوپ ها برای بیماران و سرماخوردگی و انفولانزا توصیه می شود. سوپ جعفری یک سوچ ساده بدون هیچ رنگ دهنده خاصی مثل رب گوجه یا زردچوبه پخته می شود. به همین دلیل این سوپ برای کودکان مناسب است. همچنین می توان این سوپ را با آب گوشت یا مرغ نیز تهیه کرد که کاملا دلخواه است.

مواد لازم برای ۳ نفر
برنج نیم دانه½ پیمانه
هویج۱ عدد متوسط
قارچ۴ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
روغن زیتون۲ قاشق سوپخوری
جعفری خرد شده½ پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق مرباخوری
آب مرغ یا آب گوشت۳ لیوان

دستور پخت سوپ جعفری

مرحله اول

ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در یک قابلمه روغن زیتون می ریزیم و روی شعله ملایم قرار می دهیم. سپس پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم. نیازی نیست که پیاز سرخ شود و فقط حالت شیشه ای پیدا کند کافی است.

مرحله دوم

سه لیوان آب داغ به قابلمه اضافه می کنیم. سپس برنج شسته شده را درون قابلمه می ریزیم. هویج را هم رنده کرده و همراه با قارچی که ریز خرد کرده ایم به مواد اضافه می کنیم. درب ظرف را می بندیم تا به جوش آید.

مرحله سوم

زیر شعله گاز را کم می کنیم و می گذاریم با حرارت ملایم به مدت نیم ساعت پخته شود. بعد از نیم ساعت به سوپ سر می زنیم تا اگر آب آن کم بود، مجددا آب اضافه کنیم. دوباره نیم ساعت دیگر می گذاریم تا بپزد و سوپ لعاب کند.

مرحله چهارم

جعفری تازه خرد شده و کمی آبلیمو و نمک را به سوپ اضافه می کنیم و بعد از ۵ دقیقه زیر آن را خاموش می کنیم و می گذاریم کنار. سپس بعد از ۲۰ دقیقه که سوپ از حرارت افتاد آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 8 اسفند 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه فلافل مرغ فلافل مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید در دستور اصلی …

طرز تهیه کباب کوبیده ارزان کاملا سالم و خوشمزه در منزل

طرز تهیه کباب کوبیده ارزان کاملا سالم و خوشمزه در منزل

طرز تهیه کباب کوبیده ارزان کباب کوبیده یکی از انواع کباب های محبوب و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. به دلیل اینکه در تهیه این کباب …

طرز تهیه سالاد انار و کلم قرمز خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد انار و کلم قرمز خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد انار سالاد انار یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.