طرز تهیه سوپ لیموی خوشمزه و مخصوص به روش یونانی

طرز تهیه سوپ لیمو

طرز تهیه سوپ لیمو و سبزیجات با مرغ

سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن به کار می رود، اغلب سوپ ها برای بیماران و سرماخوردگی و انفولانزا توصیه می شود. سوپ لیمو و مرغ یونانی همانطور که از نام آن پیداست اصالتا از کشور یونان است. در این سوپ تخم مرغ استفاده شده است که بافت خامه ای به سوپ می دهد و نسبت به سوپ های دیگر متفاوت است.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب مرغ۵ پیمانه
فیله مرغ۲۵۰ گرم
برنج½ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
لیمو ترش۲ عدد
شوید½ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ لیمو

مرحله اول

برای تهیه سوپ لیمو ابتدا یک قابلمه را با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش آید. سپس مرغ را درون آن می اندازیم و می گذاریم یک ربع ساعت بجوشد تا مرغ پخته شود. سپس از آب جوش خارج کرده و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه دیگری را با مقداری آب می گذاریم روی حرارت تا بجوشد. در ادامه برنجی که از قبل داخل یک کاسه آب خیس کرده ایم را به آب جوش اضافه می کنیم و می گذاریم تا پخته شود. سپس آن را درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مرغ ها را به صورت نگینی تکه تکه یا ریش ریش خرد می کنیم. سپس با برنج درون یک قابلمه می ریزیم. آب مرغ راهم به آن اضافه می کنیم و می گذاریم روی حرارت تا بجوش آید. سپس زیر حرارت را کم می کنیم تا قل ریز بزند.

مرحله چهارم

در این مرحله در یک کاسه تخم مرغ را می شکنیم. سپس آبلیمو را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس یک ملاقه از آب گرم سوپ راروی تخم مرغ ها می ریزیم و سربع هم می زنیم تا تخم مرغ ها نبندد.

مرحله پنجم

حالا ترکیب تخم مرغ را به آرامی درون سوپ ریخته و هم می زنیم تا خوب مخلوط شود. در ادامه شوید را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و با مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا مواد سوپ سکدشت شوند.

مرحله ششم

در این مرحله پس از اینکه سوپ یکدست شد و به خوبی جا افتاد، زیر گاز را خاموش کرده و آن را سریع سرو می کنیم. توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن تخم مرغ به سوپ، نباید زیاد بجوشد تا حالت خامه ای خود را از دست ندهد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 10 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.