طرز تهیه اسپرینگ رول سیب زمینی خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه اسپرینگ رول سیب زمینی

اسپرینگ رول سیب زمینی , طرز تهیه اسپرینگ رول سیب زمینی

اسپرینگ رول ها پیش غذاهای خوشمزه و متفاوتی هستند که با مواد اولیه کم و به آسانی در منزل تهیه می شوند، اسپرینگ رول سیب زمینی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ای است که به راحتی می توانید در منزل تهیه نمایید، و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. پخت انواع غذا با سیب زمینی و مواد مختلف می تواند سفره شما را بسیار زیبا کند. طرز تهیه رول سیب زمینی راحت است و غذای محبوبی برای افراد جوان و کم سن و سال به حساب می آید، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایل زیادی به تهیه رول در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی2 عدد بزرگ
پیاز2 عدد بزرگ
تخم مرغ1 عدد
زعفران دم کرده1 قاشق غذاخوری
نمک1 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه1 قاشق چایخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
سیاه دانهبه مقدار کافی
خمیر یوفکابه تعداد کافی
مواد لازم سس
آرد½ لیوان
روغن1 فنجان
آب2 فنجان

دستور پخت اسپرینگ رول سیب زمینی

مرحله اول

در ابتدای کار به دو عدد سیب زمینی بزرگ احتیاج داریم، سیب زمینی را به خوبی می شوریم و در درون قابلمه ای آب پر می کنم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس سیب زمینی را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی بپزند.

مرحله دوم

بعد از این که سیب زمینی شما به خوبی پخته شد، می گذاریم تا سرد بشود و سپس شروع می کنیم و آن را با رندۀ درشت رنده می کنیم. در مرحلۀ بعدی، پیازها را خرد می کنیم و در تابه ای آن را با روغن تفت می دهیم.

مرحله سوم

بعد از این که پیاز ما به خوبی سرخ شد، سیب زمینی های رنده شده را به پیاز اضافه می کنیم. به علاوه، یک قاشق چای خوری نمک و فلفل سیاه و نصف قاشق، پودر سیر، پودر پاپریکا و اورگانو را به محتویاتمان اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

این محتویات را به هم می زنیم و تفت می دهیم. بعد از تفت خوردن آماده است. برای سس روی خمیر خودمون از نصف لیوان آرد استفاده می کنیم و یک فنجان روغن و دو فنجان آب را به آن اضافه می کنیم و همۀ این ها را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک ورقه خمیر یوفکا بر می داریم و از سسی که درست کردیم بر روی آن می مالیم. و دوباره یک ورق دیگر بر می داریم و به سس آغشته می کنیم. در این مرحله، مواد میانی را که از قبل آماده کردیم روی خمیر یوفکا می گذاریم.

مرحله ششم

حالا شروع می کنیم و خمیر و محتویاتش را کاملا از انتها شروع به رول می کنیم. و می پیچیم. همه را که پیچیدیم با چاقو از وسط به دو نیم می کنیم و وقتی تماما این کار را انجام دادیم. یک پیرکس بر می داریم.

مرحله هفتم

سپس داخل آن را کاغذ روغنی می گذاریم و همه را در درون آن می چینیم. بعد از این که رولت ها را در درون ظرف چیدیم سپس از با استفاده از یک فرچه، روی غذای تان را به زردۀ تخم مرغ و زعفران آغشته می کنیم.

مرحله هشتم

حالا روی آن ها سیاه دانه می پاشیم و کاملا روی رولت را با این مواد پر می کنیم. سپس رولت سیب زمینی مان را به مدت 15 الی 20 دقیقه در درون فر که از 10 قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده ایم، می گذاریم تا پخته شود.

مرحله نهم

بعد از این زمان از فر در می آوریم، کاملا پخته است. و رولت خوشمزه ما آمادۀ سرو است. در ادامه اسپرینگ رول ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس کچاپ دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 24 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.