طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی با مرغ کته شیرازی و هویج xvc jidi g fdh  g  fh lvy

لوبیا پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با گوشت مرغ ریش ریش شده، گوشت مرغ تکه ای مثل ران یا سینه کامل و گوشت مرغ قورمه ای به صورت خورشتی تهیه کنیم. همانطور که مطمئنا می دانید لوبیا پلو با روش سنتی با گوشت گوسفندی تکه ای درست می شود، البته کسانی که به هر دلیلی دوست ندارند از گوشت قرمز استفاده کنند، می توانند با این دستور لوبیا پلو را به روش رستورانی در منزل درست کنند، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایرانی در ادامه با سایت آموزشی و فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
برنج 4 پیمانه
فیله مرغ6 عدد
لوبیا سبز200 گرم
پیاز1 عدد متوسط
زعفران دم کرده4 قاشق غذاخوری
ادویه پلویی1 قاشق مرباخوری
پودر گل سرخ1 قاشق چایخوری
پودر دارچین1 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت لوبیا پلو یا مرغ

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلو با مرغ مجلسی ابتدا برنج را نسبت به نوع آن بین 30 دقیقه تا 3 ساعت با آب ولرم و نمک می خیسانیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و مجددا چند دقیقه مواد را تفت می دهیم تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در ادامه فیله مرغ را به صورت قورمه ای خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فیله مرغ را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ ان تغییر کند. نکته مهم در مورد این مرحله این است که زیاد تفت دادن مرغ باعث می شود که گوشت مرغ سفت و لاستیکی شود.

مرحله چهارم

در همین حین لوبیا سبز را خرد می کنیم، سپس به مدت 5 دقیقه درون آب جوش قرار می دهیم تا نیمپز شود. در ادامه لوبیا سبز را آبکشی می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا لوبیا سبز سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شده و به خوبی سرخ شود. در ادامه نصف لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ و لوبیا با حرارت ملایم بپزند.

مرحله ششم

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و به سراغ آماده کردن برنج می رویم. برای انی منظور یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به آب اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا آب به نقطه جوش برسد. پس از اینکه آب جوش آمد برنج را که از قبل خیسانده ایم به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله 7 دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود، سپس برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه 2 قاشق روغن درون قابلمه ای که برای پخت لوبیا پلو در نظر گرفته می ریزیم و انرا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا به انتخاب خود برای ته دیگ از سیب زمینی ورقه ای یا نان لواش استفاده می کنیم. در ادامه روی ته دیگ را با یک یا دو کفگیر برنج می پوشانیم، سپس مقداری از مخلوط لوبیا سبز و مرغ را روی برنج می ریزیم.

مرحله دهم

در ادامه مقداری پودر گل سرخ، پودر دارچین و ادویه پلویی روی مواد می پاشیم. به همین ترتیب مواد را به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم تا قابلمه پر شود. در آخر زعفران دم کرده را به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم، سپس به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت زمان می دهیم تا لوبیا پلو دم بکشد. در پایان لوبیا پلو را درون قابلمه مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس در ظرف کشیده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 29 دی 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه واویشکا مرغ خوشمزه و مجلسی به روش سنتی رشتی

طرز تهیه واویشکا مرغ خوشمزه و مجلسی به روش سنتی رشتی

طرز تهیه واویشکا مرغ واویشکا مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی استان گیلان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خوشمزه و مخصوص فرانسوی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خوشمزه و مخصوص فرانسوی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی سوپ گوجه فرنگی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه است که به عنوان یک پیش غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. این سوپ خوشمزه …

طرز تهیه کباب تابه ای فانتزی خوشمزه و شیک مجلسی

طرز تهیه کباب تابه ای فانتزی خوشمزه و شیک مجلسی

طرز تهیه کباب تابه ای فانتزی کباب تابه ای فانتزی یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ایرانی است که نسبت به کباب تابه ساده به صورت مجلسی تر تهیه می …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.