طرز تهیه گل کلم تنوری خوشمزه و مخصوص ایتالیایی در فر

طرز تهیه گل کلم تنوری

طرز تهیه گل کلم تنوری درسته در فر گل کلم کبابی xvc jidi  g  gl jk vd  fhfd

گل کلم تنوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم۱ عدد متوسط
برگ گشنیز۱ مشت
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
ادویه گراماسالا¼ قاشق چایخوری
پودر زیره سبز۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت گل کلم تنوری

مرحله اول

برای تهیه گل کلم تنوری خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه روغن زیتون را به همراه ادویه گراماسالا، پودر زیره سبز، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گل کلم ها را به صورت کوچک خرد می کنیم، به همراه مخلوط روغن زیتون و ادویه ها با هم ترکیب می کنیم تا گل کلم ها به طور کامل به مخلوط روغن زیتون و ادویه آغشته شوند، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله گل کلم های طعم دار شده را داخل سینی فر می چینیم، سپس سینی فر را به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا گل کلم ها کبابی و تغییر نگ دهند. در اخر می توانیم گریل را روشن کنیم تا روی گل کلم ها طلایی تر شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه پخت گل کلم ها به پایان رسید، آنها را از فر خارج کرده و داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه آب لیمو ترش را به همراه گشنیز خرد شده روی گل کلم ها می ریزیم و آنها را به همراه سس باربیکیو سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 18 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.