طرز تهیه سالاد لبنانی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد لبنانی

طرز تهیه سالاد لبنانی

سالاد لبنانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که همانطور که از نامش مشخص است اصالت آن متعلق به کشور لبنان می باشد. این سالاد خوشمزه از ترکیب نان سرخ شده و سبزیجات تهیه می شود و طعمی بسیار خاص و خوشمزه دارد. اگر به دنبال تجربه طعم های جدید هستید توصیه می کنیم این سالاد خوشمزه را در منزل درست کنید. سالاد لبنانی را علاوه بر اینکه می توانیم به عنوان یک سالاد جدید و مجلسی برای مجالس و مهمانی های خود درست کنیم، می توانیم از آن به عنوان یک وعده ساد برای شام یا نهار نیز استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
کاهو۴ برگ
نعناع۱ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
تربچه۳ عدد
خیار۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
پیازچه۳ ساقه
فلفل سبز۱ عدد
نان پیتا½ نان
روغن زیتون۷ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
سماق قرمز۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد فتوش

مرحله اول

برای تهیه سالاد لبنانی ابتدا کاهو را به صورت ریز خرد می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه تربچه، خیار و گوجه فرنگی را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به کاسه حاوی کاهو اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نعناع، جعفری، پیازچه و فلفل سبز را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه مواد اضافه می کنیم. در این مرحله نان پیتا را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود، سپس نان های خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا نان ها به خوبی برشته شوند، سپس به کاسه مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در صورتی که بخواهیم این سالاد را سالم تر و با کالری کمتری درست کنیم، برای برشته کردن نان پیتا می توانیم از فر هم استفاده کنیم. حالا مواد سالاد را به آرامی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

سپس برای تهیه سس سالاد لبنانی آب لیمو ترش را به همراه روغن زیتون باقیمانده داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس سماق را به همراه مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه سس سماق آماده شد، آنرا به کاسه حاوی مواد سالاد اضافه می کنیم و به خوبی مواد را زیر و رو می کنیم تا سس به تمام مواد برسد، سپس روی کاسه سالاد را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 13 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.