طرز تهیه مرغ تنوری و سبزیجات خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه مرغ تنوری و سبزیجات

مرغ تنوری هیزمی در قابلمه هندی با زغال در فر بدون فویل در طبیعت در ظرف پیرکس در فر lvy jk vd

خورام مرغ تنوری و سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ۴ تکه
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۳ قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه
پیاز۲ عدد درشت
هویج۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی۴ عدد
کره۵۰ گرم
روغن زیتون½ فنجان
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر گوجه به مقدار کافی
ادویه تندوری۱ قاشق مرباخوری

دستور پخت مرغ تنوری و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه مرغ تنوری مجلسی ابتدا سس مایونز را به همراه ماست، روغن زیتون، آب لیمو ترش، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر گوجه فرنگی، ادویه تندوری، پاپریکا و فلفل قرمز داخل یک کاسه بزرگ با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله سیر و پیاز را به صورت درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. حالا روی تکه های مرغ با یک کارد تیز چند شیار ایجاد می کنیم، سپس تکه های مرغ را به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد طعم دهنده را با گوشت مرغ ترکیب کردیم، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ به طور کامل طعم دار شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مرغ ها را از داخل مواد خارج می کنیم، سپس مواد طعم دهنده داخل کاسه را داخل سینی فر می ریزیم، نصف لیوان آب نیز اضافه می کنیم و با مواد طعم دهنده مخلوط می کنیم، سپس تکه های مرغ را درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه فرنگی را به هویج خرد می کنیم و درون سینی فر می چینیم. در صورت تمایل می توانیم سبزیجات دیگری مثل کدو سبز هم اضافه کنیم. حالا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا روی سینی فر را با فویل می پوشانیم و روی فویل چند سوراخ کوچک ایجاد می کنیم، پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، سینی فر را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم مرغ به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه درون فر بماند.

مرحله هفتم

در حین پخت مرغ هر ۳۰ دقیقه یک بار سینی فر را خارج می کنیم و آب درون سینی را روی تکه های مرغ می ریزیم. پس از اینکه مرغ پخت فویل را باز می کنیم و ۳۰ دقیقه دیگر اجازه می دهیم مرغ درون فر بماند تا کاملا سوخاری شود.

مرحله هشتم

در این مرحله کره را ذوب می کنیم، سپس با برس روی تکه های مرغ می مالیم تا خوشرنگ تر و لذیذتر شوند. در پایان در صورت تمایل می توانیم چند دقیقه گریل را روشن کنیم تا روی گوشت مرغ کاملا طلایی و برشته شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 11 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.