طرز تهیه هریسه گندم ساده و خوشمزه به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه هریسه

طرز تهیه هریسه بلغور گندم چیست جنوبی عربی ivdsi  knl

هریسه گندم یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که معمولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی جنوبی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم۱ پیمانه
آب قلم۲ پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
دارچین۱ قاشق چایخوری
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت هریسه گندم

مرحله اول

برای تهیه هریسه گندم جنوبی ابتدا بلغور را از دو ساعت قبل داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و تا بند انگشت روی آن آب سرد می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد. در ادامه پیاز را پس از پوست گرفتن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز خرد شده به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز کاملا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری نمک، زردچوبه و دارچین اضافه می کنیم و کمی با پیاز تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آب قلم را به همراه ۲ پیمانه آب و بلغور گندم به قابلمه اضافه می کنیم، سپس حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم پس از اینکه آب درون قابلمه به نقطه جوش رسید، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا هریسه با حرارت بسیار ملایم بپزد.

مرحله چهارم

نکته مهم در مورد پایین آوردن کالری این غذای خوشمزه این است که در صورتی که تمایل داشته باشیم این غذا را با کالری پایین تری درست کنیم می توانیم به جای استفاده از بلغور گندم از بلغور جو استفاده کنیم و آب قلم کمتری استفاده کنیم.

مرحله پنجم

نکته دیگر در مورد درست کردن هریسه این است که این غذا را مانند حلیم گندم بعضی افراد با نمک سرو می کنند و بعضی افراد با شکر بیشتر می پسندد. به همین جهت باید توجه داشته باشیم که هریسه را به صورت کم نمک درست کنیم.

مرحله ششم

در پایان پس از اینکه هریسه بلغور گندم به خوبی لعاب انداخت و آماده شد آنرا درون ظرف مورد نظرمان می کشیم. برای تزیین هریسه می توانیم به سلیقه خود از پیاز داغ، مخلوط دارچین و شکر، کنجد و .. استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 29 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.