طرز تهیه آش ماش خوشمزه و مجلسی به روش اصیل اصفهانی

طرز تهیه آش ماش

طرز تهیه آش ماش بدون گوشت اصفهانی کرمانی یزدی و شلغم غذا با ماش Ha lha

آش ماش یکی از انواع آش های سنتی ایرانی است که با مواد بسیار متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماش۱ پیمانه
برنج نیم دانه½ پیمانه
پیاز۲ عدد درشت
شوید۱۵۰ گرم
تره۱۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت آش ماش

مرحله اول

برای تهیه آش ماش خوشمزه ابتدا ماش را به همراه مقداری آب داخل یک کاسه می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت چند ساعت خیس بخورد. در ادامه ماش را به همراه ۱قاشق چایخوری نمک و ۴ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در همین حین پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز تغییر رنگ بدهد، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیازها را کمی تفت می دهیم تا با ادویه ها یکدست شوند، سپس برنج را که از قبل به مدت ۲ ساعت خیسانده ایم به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه ۶ تا ۸ پیمانه آب به همراه مقداری نمک اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب درون قابلمه به جوش امد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم، سپس درب قابلمه را نیمه باز می گذاریم و اجازه می دهیم برنج بپزد. برای خوشمزه تر شدن آش می توانیم در این مرحله یک بسته عصاره گوشت نیز اضافه کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه برنج به طور کامل پخت سبزیجات را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه ماش پخته شده به قابلمه اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا آش جا بیفتد، سپس طعم انرا می چشیم و نمک و فلفل آش را اندازه می کنیم.

مرحله ششم

اگر غلظت آش در پایان کم بود و آش آبکی بود، می توانیم ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج یا آرد سفید را در کمی آب سرد حل می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. این کار باعث می شود آش ما به سرعت لعاب دار و منسجم شود.

مرحله هفتم

در صورتی که بخواهیم این آش را برای درمان سرماخوردگی بپزیم می توانیم ۲ عدد شلغم را به صورت ریز خرد کنیم و به آش اضافه کنیم. در پایان پس از اینکه پخت آش به پایان رشید، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه مواد دلخواه تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 23 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.