طرز تهیه جوجه کباب تایلندی خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص

طرز تهیه جوجه کباب تایلندی

طرز تهیه جوجه کباب تایلندی خوشمزه و مخصوص xvc jidi i fhf jhdgknd

جوجه کباب تایلندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و شناخته شده کشور تایلند است که با روش های متفاوتی طعم دار می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم
زنجبیل½ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
پیاز قرمز۱ عدد متوسط
سس کچاپ¾ فنجان
سس سویا½ فنجان
سرکه۲ قاشق غذاخوری
روغن کنجد۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای½ فنجان
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت جوجه کباب تایلندی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب تایلندی خوشمزه ابتدا سس کچاپ را به همراه سس سویا، سرکه، روغن زیتون، روغن کنجد، شکر قهوه ای، فلفل سیاه و فلفل قرمز با هم داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله سیر و پیاز را رنده می کنیم و به همراه مقداری روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبک شوند، سپس سسی که در مرحله اول درست کردیم را به تابه اضافه می کنیم و ۳ دقیقه تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا سس کاملا خنک شود، سپس سس را داخل یک کاسه جادار می ریزیم. در ادامه گوشت مرغ را مانند جوجه کباب خرد می کنیم و به کاسه حاوی سس اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم سس به خورد گوشت مرغ برود. پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی طعم دار شد، آنرا از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را با مقداری کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس جوجه ها را به سیخ می کشیم و به ترتیب داخل سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری از سس هم با برس روی جوجه ها می مالیم و سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم. حدود ۲۰ دقیقه برای پخت جوجه ها زمان نیاز است و بعد از این مدت گریل را روشن می کنیم تا جوجه ها رنگ بگیرند.

مرحله هفتم

در صورت تمایل برای خوشمزه تر شدن جوجه ها می توانیم چندین بار در حین پختن جوجه ها از سس روی انها بمالیم. در صورتی که فر ندارید می توانید این جوجه کباب خوشمزه را به صورت زغالی یا تابه ای هم درست کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi_khebreha

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.