طرز تهیه مرغ لیمویی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ لیمویی

طرز تهیه مرغ لیمویی آبدار سرخ شده خوراک در فر بدون فر xvc jidi lvy gdl dd

مرغ لیمویی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۶ عدد
لیمو ترش۱ عدد بزرگ
آب مرغ۱ پیمانه
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
آرد¼ پیمانه
زیره سبز½ قاشق چایخوری
جعفری½ پیمانه
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

دستور پخت مرغ لیمویی

مرحله اول

برای تهیه مرغ لیمویی مجلسی ابتدا روغن زیتون را به یک تابه مناسب اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه فیله های های مرغ را به تابه اضافه می کنیم و دو طرف فیله های را به خوبی سرخ می کنیم تا طلایی شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه سرخ کردن فیله ها به پایان رسیدف انها را کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آرد ذرت را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه آرد ذرت را کمتر از یک دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

حالا آب مرغ را به همراه آب لیمو ترش، زیره سبز و مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را با هم به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه مواد داخل قابلمه را باید به صورت مداوم هم بزنیم تا قوام پیدا کنند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مخلوط آب مرغ و آب لیمو ترش کمی غلیظ شد، فیله های مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه لیمو ترش را به صورت حلقه ای نازگ برش می زنیم و به همراه جعفری خرد شده روی فیله های مرغ می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم تا سس به خورد فیله های برود و به خوبی طعم لیمو را جذب کنند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه خوراک ما اماده است، آنرا در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi_khebreha
مطالب مرتبط
طرز تهیه شامی بابلی خوشمزه و مخصوص به روش مازندرانی

طرز تهیه شامی بابلی خوشمزه و مخصوص به روش مازندرانی

طرز تهیه شامی بابلی شامی بابلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه همانطور که از نامش …

طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی سوپ عدس فرانسوی یکی از انواع سوپ های خوشمزه و پر طرفدار کشور فرانسه است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه چیپس بوریتو خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه چیپس بوریتو خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه چیپس بوریتو چیپس بوریتو یکی از انواع تنقلات خوشمزه بین المللی است که با انواع نان لواش، تافتون و .. می توانیم آنرا درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.