طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی خوشمزه و مخصوص با طعم تند

طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی

طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی تند فلفلی خوشمزه xvc jidi i fhfh l cd d

جوجه کباب مکزیکی یکی از انواع کباب های خوشمزه مکزیک است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲ عدد کامل
ماست چکیده۲ فنجان
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
پیاز قرمز۲ عدد متوسط
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
زیره سبز۱ قاشق چایخوری
تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت جوجه کباب مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب مکزیکی ابتدا ماست را به همراه روغن زیتون داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، در ادامه پودر زیره سبز را به همراه پودر سیر، پودر تخم گشنیز، پاپریکت و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه سس جوجه کباب را به خوبی مخلوط کردیم، سینه های مرغ را به قطعات کوچک مانند جوجه کباب تبدیل می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند.

مرحله سوم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت حدال ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ استراحت کند و به خوبی طعم دار شود. در همین حین پیاز قرمز و فلفلذ دلمه ای را به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی طعم دار شد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن سیخ های جوجه کباب برای گرم شدن فر معطل نشویم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت های مرغ را به سیخ می کشیم و بین هر دو تکه گوشت مرغ به سلیقه خود یک تکه پیاز قرمز و یک تکه فلفل دلمه ای رنگی قرار می دهیم. به همین صورت تمام قطعات گوشت مرغ و سبزیجات را به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

حالا سینی فر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس سیخ های جوجه را داخل سینی فر می چینیم و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کباب اماده شود. در پایان گریل را چند دقیقه روشن می کنیم تا روی کباب ها رنگ بگیرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi_khebreha

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.