طرز تهیه جوجه کباب یونانی خوشمزه و مخصوص با طعم فوق العاده

طرز تهیه جوجه کباب یونانی

طرز تهیه جوجه کباب یونانی چرخ کرده سفید با ادویه یونانی xvc jidi    i  fhf d khkd

جوجه کباب یونانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه کشور یونان است که به عنوان یک غذای بین المللی در تمام دنیا شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
سیر۱ حبه
جعفری۱ قاشق غذاخوری
پودر اورگانو۱ قاشق غذاخوری
آویشن۱ قاشق سوپخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت جوجه کباب یونانی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب یونانی خوشمزه ابتدا گوشت مرغ را کمی کوچکتر از جوجه کباب به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه مرغ خرد شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن زیتون را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مرغ ها را کمی مخلوط می کنیم تا با روغن زیتون به طور کامل کاور شوند. در ادامه جعفری و سیر را به صورت ساطوری خرد کرده و به همراه اورگانو، آویشن و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در آخر آب لیمو ترش را به مواد اضافه کرده و مواد را چند دقیقه با دست مخلوط می کنیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. در ادامه یک سلفون روی کاسه می کشیم و در صورتی که کمبود وقت داریم به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شوند.

مرحله چهارم

در صورتی که زمان کافی داشته باشیم بهتر است گوشت مرغ را حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار دهیم تا به خوبی طعم مواد را به خود بگیرد. پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیخ های چوبی را چند دقیقه در آب سرد قرار می دهیم تا خیس بخورند، سپس هر ۴ یا ۵ تکه گوشت مرغ را به ترتیب به یک سیخ چوبی می کشیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل ان می ریزیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن داغ شد، سیخ ها را داخل تابه می چینیم و صبر می کنیم تا یک سمت کباب ها سرخ شود، سپس آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. این کباب خوشمزه را می توانیم به سلیقه خود روی گریل یا منقل زغال هم درست کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که بخواهیم کباب ها را روی منقل درست کنیم بهتر است از سیخ فلزی نازک استفاده کنیم یا اینکه سیخ های چوبی را ۱۵ دقیقه در آب سرد بخیسانیم. در پایان کباب ها را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 28 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazigram

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.