طرز تهیه مرغ سوخاری کُره ای خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ سوخاری کره ای

طرز تهیه مرغ سوخاری کره ای

مرغ سوخاری کُره ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور کره می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
کتف و بال۵۰۰ گرم
سیر۳ حبه
زنجبیل تازه۱ تکه کوچک
شیر۱ لیوان
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
نشاسته ذرتیک سوم لیوان
سویا سس۱ قاشق غذاخوری
سرکه سیب۱ قاشق غذاخوری
عسل۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
کنجد۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت مرغ سوخاری کره ای

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری کره ای خوشمزه ابتدا شیر را در یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس تکه های گوشت مرغ را داخل شیر می ریزیم و با دست و زیر و رو می کنیم تا شیر به طور کامل به خورد گوشت مرغ برود.

مرحله دوم

در این مرحله با سلفون روی کاسه را می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ استراحت کند. پس از گذشت این زمان شیر موجود در کاسه را دور می ریزیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیر و زنجبیل را رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم، سپس با دست کمی مواد را مخلوط می کنیم و مجددا درب ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس خرده ها زنجبیل و سیر را از تکه های مرغ جدا می کنیم و دور می ریزیم، سپس نشاسته ذرت را اضافه می کنیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه تمام تکه های مرغ با نشاسته رت پوشش داده شدندف یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که قطعات مرغ در روغن شناور باشند، سپس تکه های مرغ را داخل روغن داغ سرخ می کنیم.

مرحله ششم

هر تکه گوشت مرغ باید حدود ۷ تا ۸ دقیقه سرخ شود تا کاملا برشته شود، سپس بال و کتف های سرخ شده را داخل توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس به سراغ اماده کردن سس می رویم.

مرحله هفتم

برای تهیه سس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس سویا سس را به همراه سرکه سیب، پودر فلفل قرمز، عسل، شکر قهوه ای یا سفید و مقداری پودر سیر و پودر زنجبیل به تابه اضافه می کنیم و ۴ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هشتم

در ادامه سس را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه مرغ های سرخ شده را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و سس را اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط به بالا کمی تفت می دهیم تا سس به طور کامل به خورد گوشت مرغ برود.

مرحله نهم

پس از اینکه تکه های گوشت مرغ به خوبی با سس ترکیب شدند و سس به خوردشان رفت، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس تکه های گوشت مرغ را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با کنجد تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 16 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi_khebreha
مطالب مرتبط
طرز تهیه خوراک تره فرنگی خوشمزه و مخصوص با گوشت

طرز تهیه خوراک تره فرنگی خوشمزه و مخصوص با گوشت

طرز تهیه خوراک تره فرنگی خوراک گوشت، یکی از غذاهای خوشمزه است که هر سلیقه ‌ای با آن کنار می ‌آید.  انواع مختلفی از این خوراک وجود دارد، از جمله خوراک تره …

طرز تهیه فیله مرغ با رزماری، یک غذای خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه فیله مرغ با رزماری، یک غذای خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه فیله مرغ با رزماری برای پخت هر نوع غذایی باید چاشنی های خوش طعم کننده غذا را شناخت. طبخ مرغ نیز از این موضوع مستثنی نیست. گیاه رزماری نه تنها …

طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل دلمه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل دلمه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ با هویج و فلفل دلمه ای مرغ با توجه به طعم و قیمت مناسبی که دارد و باب میل خیلی از سلیقه ها است، از دیر باز مورد توجه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.