طرز تهیه شیرینی چوروس خوشمزه و مخصوص به روش اسپانیایی

طرز تهیه چوروس

طرز تهیه چوروس عالی شف طیبه دونفره در فر در روغن بدون کره بدون فر xvc jidi   v s

چوروس یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور اسپانیا می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی چوروس
آرد سفید۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۴ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر و دارچینبرای تزیین

دستور پخت شیرینی چوروس

مرحله اول

برای تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی ابتدا آب را به همراه کره و شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود و آب به نقطه جوش برسد، سپس آرد را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را به صورت متداوم هم می زنیم تا خمیر جمع شود. پس از اینکه خمیر جمع شد دو دقیقه آنرا باز و بسته می کنیم تا به طور کامل از ظرف جدا شود. حالا خمیر را کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و کمی خنک شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر خنک شد تخم مرغ ها را یک به یک به خمیر اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت یک دقیقه با همزن می زنیم تا با خمیر یکدست شوند. پس از اضافه کردن تخم مرغ ها وانیل را اضافه کرده و با خمیر مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را داخل یک قیف مناسب با ماسور ستاره می ریزیم، سپس داخل یک سینی مناسب کاغذ روغن قرار می دهیم و خمیر را با اندازه ۱۰ سانتی متر قیف می زنیم. پس از اینکه تمام خمیر را قیف زدیم، انرا به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه خمیر سفت شد و خودش را گرفت، آنرا از فریزر خارج می کنیم، سپس یک ظرف مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه روغن در آن می ریزیم که شیرینی ها هنگام سرخ شدن در روغن به صورت شناور باشند.

مرحله ششم

حالا شیرینی ها را در روغن داغ می ریزیم و صبر می کنیم تا طلایی شوند، سپس از روغن خارج کرده و داخل توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. حالا نصف لیوان شکر را داخل یک بشقاب مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

به دلخواه بین نصف تا یک قاشق چایخوری دارچین به شکر اضافه می کنیم و پس از اینکه روغن شیرینی ها خارج شد، آنها را در مخلوط شکر و دارچین می غلطانیم. در اخر شیرینی ها را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 23 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazisima

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.