طرز تهیه حلوای کفگیری تبریزی خوشمزه و قالبی به روش بازاری

طرز تهیه حلوای کفگیری تبریزی

طرز تهیه حلوای کفگیری تبریزی , دستور پخت حلوای کفگیری تبریزی

حلوای کفگیری تبریزی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای کفگیری تبریزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای کفگیری تبریزی
آرد سه صفر۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
روغن جامد⅓ پیمانه
پودر هل۲ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
پودر بادام½ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای کفگیری تبریزی

مرحله اول

برای تهیه حلوا کفگیری تبریزی خوشمزه در ابتدای کار آرد سه صفر را درون یک تابه مناسب الک کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا آرد بدون تغییر رنگ بوی خامی آن از بین برود.

مرحله دوم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه تابه را از روی حرارت برداشته و مجددا آرد را درون تابه الک می کنیم، سپس کره و روغن جامد را به تابه اضافه کرده و تابه را روی حرارت می گذاریم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه تفت دادن، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس پودر هل را به همراه پودر زنجبیل و پودر بادام به تابه اضافه کرده و مواد را با قاشق چوبی به خوبی مخلوط می کنیم و به خورد هم می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم کمی از دمای حلوا کاسه شود، سپس پودر قند را درون تابه الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا حلوا ترکیب و یکدست شود. در ادامه در صورت نیاز برای دورنگ کردن حلوا آنرا به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه زعفران غلیظ را که با گلاب دم کرده ایم به یکی از قسمت های حلوا اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا حلوا زعفرانی شود. حالا دو حلوا را درون تابه ریخته و به صورت جداگانه یک سمت تابه جمع می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا را با کفگیر از تابه جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت حلوا کفگیری را به دلخواه با مقداری پودر پسته و گل محمدی تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 23 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.