طرز تهیه پاستا شلز خوشمزه و فوری به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا شلز

طرز تهیه پاستا شلز , دستور پخت پاستا شلز جامبو

پاستا شلز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایتالیایی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا شلز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۱۵۰ گرم
قارچ۱۰ عدد
کره۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ پیمانه
پنیر پارمسان۱ قاشق غذاخوری
زیتون⅓ پیمانه
ریحان۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا شلز

مرحله اول

برای تهیه پاستا شلز خوشمزه در ابتدای کار یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد، سپس پاستا را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به خوبی پخته شود.

مرحله دوم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس قارچ را به همراه کره و مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ کاملا پخته و نرم شود.

مرحله سوم

در ادامه سیر را به صورت ریز خرد کرده و به تابه می‌ افزاییم، سپس تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. حالا خامه صبحانه را به همراه شیر به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا پنیر پارمزان را به همراه زیتون و ریحان خرد شده به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سس پاستا یکدست شود. زمانی که پاستا کاملا پخته و نرم شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و پاستا را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پاستا را به همراه یک ملاقه از آب آن به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم مزه ها به خرد هم بروند. در نهایت گوجه گیلاسی را به تابه اضافه کرده و پس از گذشت ۱ دقیقه پاستا را سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 16 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.