طرز تهیه سالاد شیشه ای خوشمزه و شیک به روش مجلسی

طرز تهیه سالاد شیشه ای

طرز تهیه سالاد شیشه ای , دستور پخت سالاد شیشه ای

سالاد شیشه ای یکی از انواع سالادهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد شیشه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد شیشه ای
لوبیا‌ سفید۱ پیمانه
کینوا۱ پیمانه
فلفل‌ دلمه ای زرد½ فلفل دلمه ای
هویج۱ عدد کوچک
گوجه‌ گیلاسی۴ عدد
کلم بنفش½ پیمانه
تخم‌ کتان۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم سس سالاد
روغن‌ زیتون۶ قاشق غذاخوری
سرکه‌ بالزامیک۳ قاشق غذاخوری
آب‌ لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
سس‌ خردل۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد شیشه ای

مرحله اول

برای تهیه سالاد شیشه ای خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سفید را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم لوبیا به خوبی پخته شود.

مرحله دوم

حالا کینوا را به همراه مقداری آب لیمو ترش تازه و نمک درون یک قابلمه حاوی آب جداگانه ریخته و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کینوا کاملا پخته و آب درون قابلمه کاملا تبخیر شود.

مرحله سوم

زمانی که لوبیا پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و لوبیا را درون آبکش می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به همراه گوجه گیلاسی، و هویج می شوییم، سپس پوست هویج را جدا کرده و به صورت درشت رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گوجه گیلاسی ها را از وسط نصف کرده و فلفل دلمه ای را به صورت نواری خرد می کنیم. در ادامه کلم را به صورت رشته خرد کرده و می شوییم، سپس درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به سراغ درست کردن سس سالاد می رویم، برای این منظور، روغن زیتون را به همراه سرکه بالزامیک، سس خردل، آب لیمو ترش تازه و مقداری نمک و فلفل سیاه درون یک شیشه درب دار ریخته و درب آنرا می بندیم.

مرحله ششم

حالا شیشه را به خوبی تکان می دهیم تا سس مخلوط شود، سپس سس را درون ظرف شیشه ای دیگر می ریزیم. در ادامه لوبیا پخته شده، کینوا، فلفل دلمه ای، هویج، گوجه گیلاسی و کلم را به ترتیب درون شیشه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا تخم کتان را درون ظرف شیشه ای درب دار ریخته و درب آنرا محکم می بندیم و درون یخچال نگهداری می کنیم. برای استفاده از سالاد ابتدا ظرف را تکان داده تا سس با مواد سالاد ترکیب شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 14 شهریور 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه آکراس غذای خوشمزه و ساده آفریقایی شبیه فلافل

طرز تهیه آکراس غذای خوشمزه و ساده آفریقایی شبیه فلافل

طرز تهیه آکراس آکراس یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که مشابه فلافل است با این تفاوت که در فلافل از نخود استفاده شده است اما در آکراس از لوبیا چشم بلبلی. …

طرز تهیه آش گوجه سبز خوشمزه و مخصوص به روش اصفهانی

طرز تهیه آش گوجه سبز خوشمزه و مخصوص به روش اصفهانی

طرز تهیه آش گوجه سبز آش گوجه سبز نوعی آش است که بخاطر داشتن گوجه سبز مزه ترشی دارد و می تواند با ذائقه افرادی که به غذاهای ترش علاقمند هستند و …

طرز تهیه کباب دکمه ای خوشمزه و مجلسی به روش تابه ای

طرز تهیه کباب دکمه ای خوشمزه و مجلسی به روش تابه ای

طرز تهیه کباب دکمه ای کباب جزو غذا های محبوب است و کباب پیچ، کباب چنجه، کباب لقمه ای و کباب سلطانی هم دیگر روش های رایج برای پخت کباب هستند. کباب …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.