طرز تهیه کباب یونانی مخصوص و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کباب یونانی

طرز تهیه کباب یونانی گرگان خانگی خوشمزه

کباب یونانی یکی از انواع کباب های خوشمزه و لذیذ است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب یونانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سردست گوسفند۱ کیلوگرم
روغن زیتون۶ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
لیمو ترش تازه۱ عدد
اورگانو و پودر آویشناز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا و زیرهاز هر کدام ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس زاتزیکی
خیار۱ عدد
ماست۵۰۰ گرم
سرکه قرمز۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
روغن زیتون¼ پیمانه
نمک۱ پنس

طرز تهیه کباب یونانی

مرحله اول

برای تهیه کباب یونانی خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش تازه، اورگانو، پودر آویشن، پاپریکا، زیره و فلفل سیاه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه سیر را به همراه پیاز به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس تکه های گوشت را به کاسه افزوده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم گوشت به مدت ۴ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا مزه دار شود. در طی این زمان چندین بار گوشت ها را مخلوط و زیر و رو می کنیم تا طعم دهنده ها ته نشین نشوند.

مرحله چهارم

در این فاصله به سراغ درست کردن سس زاتزیکی می رویم، برای این منظور سیر را به همراه روغن زیتون درون غذاساز ریخته و چند پالس می زنیم تا ترکیب شوند. در ادامه پوست و دانه های خیار را جدا کرده و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری نمک و فلفل سیاه روی خیار رنده شده می پاشیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان خیار را روی دستمال گذاشته تا آب اضافی اش خارج شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه مخلوط سیر و روغن زیتون را به همراه ماست، سرکه قرمز و مقداری نمک به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا سس را تا زمان استفاده از آن درون یخچال نگهداری می کنیم تا کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت استراحت گوشت، سیخ های چوبی را به مدت ۱۵ دقیقه درون آب سرد قرار می دهیم تا هنگام پخت نسوزند. در ادامه گوشت ها را به صورت یکدست به سیخ می کشیم، سپس مقداری نمک روی آنها می پاشیم.

مرحله هشتم

حالا تابه گریل را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس گوشت ها را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم کباب ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گریل شده تا کاملا پخته شوند. در نهایت به همراه کته سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 29 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.