طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ خوشمزه و ساده ایتالیایی

طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ

طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ , دستور پخت اسپاگتی سیر و قارچ

اسپاگتی سیر و قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ایتالیایی است که با مواد ساده و متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسپاگتی۵۰۰ گرم
روغن یا کره۲ قاشق غذاخوری
قارچ۵۰۰ گرم
سیر۵ حبه
پنیر پارمسان½ لیوان
جعفری۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ

مرحله اول

برای تهیه اسپاگتی سیر و قارچ خوشمزه در ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد اسپاگتی را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم اسپاگتی به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا نرم شود. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس کرده و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه قارچ را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب میان باقی قارچ کشیده شده و به خوبی سرخ شود، سپس سیر را می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مجددا مواد درون تابه را تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس اسپاگتی آبکشی شده و پنیر پارمسان را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه تفت می دهیم. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم و اسپاگتی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 31 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.