طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا خوشمزه به روش رژیمی

طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا

طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا , دستور پخت بادمجان شکم پر با سویا

بادمجان شکم پر با سویا با یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم است که برای افراد گیاه خوار بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۶ عدد
سویا چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
حریره سیر۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
شوید تازه۳ قاشق غذاخوری
پودر آویشن۲ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا

مرحله اول

برای تهیه بادمجان شکم پر با سویا خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم. در ادامه بادمجان ها را ۱ ساعت قبل به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون آب و نمک قرار می دهیم تا تلخی آنها گرفته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان بادمجان ها را آبکشی می کنیم و کمی فشار می دهیم تا آب اضافی آنها خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس کمی ماست سطح بادمجان ها می مالیم.

مرحله سوم

دقت کنید آغشته کردن سطح بادمجان ها به ماست باعث می شود مقدار کمتری روغن جذب خودشان کنند. در ادامه بادمجان ها را درون تابه قرار داده و به طور کامل سرخ می کنیم، سپس سویا را درون یک کاسه حاوی آب ولرم می ریزیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سویا را درون آبکش می ریزیم، سپس به صورتی که سویا له نشود با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی میانی بافتی اش کاملا خارج شود. در ادامه آنرا درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.

مرحله پنجم

حالا شوید را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس ۱ عدد پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه شوید خرد شده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر آویشن و حریره سیر به کاسه می افزاییم و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله شکم بادمجان های سرخ شده را با چاقو شکاف ایجاد کرده و از مخلوط سویا درون آنها را پر می کنیم. در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز طلایی و کاراملی شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله بادمجان ها را درون تابه می چینیم، سپس فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را شسته و گوجه فرنگی را به صورت ورقه ای و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را روی بادمجان ها می چینیم.

مرحله نهم

حالا فلفل دلمه ای را به صورت پخش درون قابلمه ریخته، سپس ۱ لیوان آب به تابه می افزاییم و اجازه می دهیم مواد کاملا پخته و سس غلیظ شود. در نهایت بادمجان های شکم پر را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 17 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.