طرز تهیه سبز شامی خوشمزه و ساده به روش شمالی

طرز تهیه سبز شامی

طرز تهیه سبز شامی , دستور پخت سبز شامی

سبز شامی یکی از انواع غذاهای خوشمزه شمال کشورمان است که با دستور پخت های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سبز شامی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سبزیجات معطر تازه۱ پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
تخم مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه سبز شامی

مرحله اول

برای تهیه سبز شامی خوشمره در ابتدای کار سبزیجات معطر تازه (تره، جعفری و گشنیز) را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شود. در ادامه سبزیجات را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش کاملا گرفته شود. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه پیاز، گوشت چرخ کرده، و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا در صورتی که سبزیجات معطر آبدار بودند، آنرا با دست فشار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شده، سپس به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید می توانید به جای گوشت چرخ کرده از سنگدان مرغ نیز استفاده کنید. در ادامه روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم مایه شامی به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها باهم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان مایه شامی را از یخچال خارج کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود.

مرحله ششم

حالا به اندازه یک گردو بزرگ از مایه شامی برداشته و به شکل دلخواه فرم می دهیم، سپس درون روغن می اندازیم. در ادامه شامی ها را کاملا سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص روغن گیری می گذاریم.

مرحله هفتم

در نهایت به همین ترتیب ادامه می دهیم تا شامی ها کاملا سرخ شوند. در ادامه شامی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده، سپس به همراه سیب زمینی سرخ کرده و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 26 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.