طرز تهیه شامی گیلانی گیاهی خوشمزه و مخصوص رژیمی

طرز تهیه شامی گیلانی گیاهی

طرز تهیه شامی گیلانی گیاهی , دستور پخت شامی گیلانی وگان

شامی گیلانی گیاهی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه و پرطرفدار ماه رمضان محسوب می شود. این شامی با لپه و نخود تهیه می شود که بسیار خوشمزه است. این غذا را می توان به کسانی که رژیم گیاه خواری دارند توصیه کرد. همچنین این غذای ساده و شیک را می توان در مهمانی ها به عنوان پیش غذای سبک یا روی نان های کوچک به عنوان فینگر فود سرو نمود. این غذا را در کنار هر نوع نان و سس دلخواه سرو می کنند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شامی گیلانی گیاهی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لپه۳۰۰ گرم
نخود۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیب زمینی۱ عدد متوسط
زرد چوبهنصف قاشق چای خوری
آرد نخودچی۱ پیمانه
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه شامی گیلانی گیاهی

مرحله اول

برای تهیه شامی کباب خوشمزه گیاهی به روش گیلانی در ابتدای کار لپه و نخود را ۲۴ ساعت قبل خیس می کنیم تا نفخ شان به طور کامل گرفته شود. سپس حبوبات را آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک پیاز درسته و سیب زمینی را شسته و درسته درون قابلمه حاوی حبوبات اضافه می کنیم. در ادامه زرد چوبه را هم اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا نخود و لپه کامل بپزد به طوری که با کمی فشار له شود.

مرحله سوم

آب قابلمه باید انقدر باشد که انتهای پخت آبی باقی نماند. نخود و لپه را درون غذا ساز می ریزیم تا کامل له شود. نمک و فلفل و زرد چوبه و آرد نخودچی را به آن اضافه می کنیم. سپس نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس شامی ها را کف دست شکل داده و درون تابه سرخ می کنیم. وقتی یک طرف آن سرخ شد، آن را برگردانده و طرف دیگر آن را هم سرخ می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.