طرز تهیه کوکو جعفری ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه کوکو جعفری

طرز تهیه کوکو جعفری طرز تهیه کوکو سیب زمینی با جعفری کوکو جعفری با هویج کوکو جعفری با گوشت چرخ کرده خواص کوکو جعفری کوکوی تره و جعفری کوکو جعفری و گشنیز کوکوی نعنا جعفری

کوکو جعفری یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستور پخت های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو جعفری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جعفری تازه۲ پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
آرد برنج۲ قاشق غذاخوری
شوید و برگ سیر½ پیمانه
پودر تخم گشنیز (اختیاری)½ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو جعفری

مرحله اول

برای تهیه کوکو جعفری خوشمزه در ابتدای کار جعفری را به همراه برگ سیر و شوید شسته، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه مخلوط سبزی درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در صورتی که آب پیاز و مخلوط سبزی را بگیریم آرد برنج را حذف می کنیم، در غیر این صورت برای منسجم شدن کوکو، آرد برنج را اضافه می کنیم. حالا آرد برنج را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ ها را در صورت تمایل به همراه پودر تخم گشنیز به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا مقداری روغن مایه به تابه اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس مایه کوکو جعفری را به صورت کامل و به آرامی درون تابه می ریزیم. حالا درب تابه را بسته و اجازه می دهیم کوکو روی حرارت بماند تا یک طرف آن کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ شد، کوکو را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. پس از اینکه کوکو کاملا پخته و سفت شد، تابه را از روی حرارت بر می داریم و کوکو را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 21 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.