طرز تهیه حلوای پسته ساده و خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه حلوای پسته

طرز تهیه حلوای پسته طرز تهیه حلوای پسته تصویری طرز تهیه حلوا پسته ارومیه طرز تهیه حلوا سبز رنگ

حلوای پسته یکی از انواع حلواهای خوشمزه و جذاب است که مناسب پذیرایی در محفل های خاص می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای پسته در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای پسته
آرد سه صفر۳ لیوان
روغن جامد¾ لیوان
پودر قند۱ لیوان
کره۲۵ گرم
شکلات سکه ای شیری۲۰۰ گرم
پودر پسته½ لیوان
پودر هل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای پسته

مرحله اول

برای تهیه حلوای پسته مجلسی در ابتدای کار آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را درون تابه می ریزیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار داده، سپس به مدت ۴۵ دقیقه تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم و آرد را درون الک می ریزیم، سپس مجددا الک کرده و درون تابه بر می گردانیم. حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و روغن جامد را به همراه کره به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا روغن جامد را به همراه کره با آرد مخلوط کرده، سپس به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا آرد کمی سرخ شود. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم کمی از دمای حلوا کاسته شود.

مرحله چهارم

زمانی که حلوا ولرم شد، پودر قند را به همراه پودر هل درون الک ریخته، سپس درون تابه الک می کنیم. در ادامه مواد درون کاسه را با هم مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. می توانید برای رنگ بهتر مقداری رنگ خوراکی بیفزایید.

مرحله پنجم

حالا شکلات های سکه ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شوند، سپس مقداری از شکلات ذوب شده را درون قالب های سیلیکونی میان تهی می ریزیم و قالب را به مدت ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که شکلات کاملا سفت شده بود، خمیر حلوا را درون قالب ریخته و با دست فشار می دهیم تا کاملا منجسم شود. در ادامه مجددا قالب را به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت قالب را از فریزر خارج کرده، سپس حلوا را از آن جدا می کنیم. در ادامه حلواها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه میان آنها را با پودر پسته پر کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 11 خرداد 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه شامی ترش با مرغ خوشمزه و ساده به روش گیلانی

طرز تهیه شامی ترش با مرغ خوشمزه و ساده به روش گیلانی

طرز تهیه شامی ترش با مرغ شامی ترش با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار استان گیلان است که با دستوالعمل های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه چیپس بوریتو خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه چیپس بوریتو خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه چیپس بوریتو چیپس بوریتو یکی از انواع تنقلات خوشمزه بین المللی است که با انواع نان لواش، تافتون و .. می توانیم آنرا درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه ساندویچ تست بادمجان خوشمزه با پنیر ورقه ای

طرز تهیه ساندویچ تست بادمجان خوشمزه با پنیر ورقه ای

طرز تهیه ساندویچ تست بادمجان ساندویچ تست بادمجان از نان تست به همراه بادمجان و کدوی گریل شده تهیه می شود. در این ساندویچ از سس فلفل دلمه ای استفاده شده است …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.