طرز تهیه کیک پنیر سبزی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک پنیر سبزی

طرز تهیه کیک پنیر سبزی , دستور پخت کیک پنیر سبزی

کیک پنیر سبزی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پنیر سبزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نان تست۱ بسته
پنیر خامه ای۱ عدد
خامه صبحانهبه مقدار کافی
گردو½ پیمانه
سبزی خوردن۱ دسته متوسط
هویج و ترببرای تزئین
زرده تخم مرغ۳ عدد
کره۲۵ گرم

طرز تهیه کیک پنیر سبزی

مرحله اول

برای تهیه کیک پنیر سبزی ساده ابتدای کار تخم مرغ ها را درون یک قابلمه حاوی آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم تخم مرغ ها درون آب جوش بمانند تا کاملا آب پز شوند.

مرحله دوم

حالا زمانی که تخم مرغ ها آب پز شدند آنها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس زرده آنها را از سفیده شان جدا می کنیم. در ادامه پنیر خامه ای را به همراه خامه صبحانه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس به همراه زرده تخم مرغ درون یک کاسه جداگانه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا سبزی خوردن (تره، پیازچه و شاهی) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه سبزی خوردن را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس اطراف نان تست را جدا می کنیم و یک لایه درون ظرف می چینیم. در ادامه روی نان تست مقداری از مواد پنیری می مالیم، سپس مقداری سبزی روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مجددا یک لایه نان تست روی سبزی خرد شده قرار می دهیم، سپس مواد پنیری را روی آن می مالیم. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس روی مواد پنیری می ریزیم و روی آن را با سبزی خوردن می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله لایه آخر را با مخلوط زرده تخم مرغ می پوشانیم، سپس مجددا یک لایه نان تست قرار می دهیم و با خامه یا مخلوط پنیر خامه می پوشانیم. در ادامه ترب و هویج را می شوییم، سپس پوست هویج را جدا می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت هویج را به همراه ترب به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم، سپس به همراه مغز گردو کیک را تزئین می کنیم. در ادامه کیک پنیر سبزی را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم و پس از آن سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.