طرز تهیه وافل بلژیکی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه وافل بلژیکی

طرز تهیه وافل بلژیکی , دستور پخت وافل بلژیکی

وافل بلژیکی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه کشور بلژیک است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه وافل بلژیکی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم وافل بلژیکی
شیر۱۸۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
کره۱۴۰ گرم
نمک۸ گرم
شکر۴۰ گرم
استارتر خمیر ترش۸۰ گرم
مخمر فوری۱ گرم
آرد۴۵۰ گرم

طرز تهیه وافل بلژیکی

مرحله اول

برای تهیه وافل بلژیکی خوشمزه در ابتدای کار کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت بخار آب کتری یا سماور قرار می دهیم تا کره ذوب شود. در ادامه کاسه را کنار می گذاریم تا کره خنک شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه تخم مرغ، شکر، کره ذوب شده، نمک، مخمر فوری و مایه خمیر ترش درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را روی مواد الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم شکل بگیرد، سپس خمیر را درون یک کاسه چرب شده می ریزیم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۴ ساعت در دمای آشپزخانه استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان خمیر را هواگیری می کنیم، سپس آنرا به چونه های ۹۰ گرمی تقسیم می کنیم. در ادامه وافل ساز را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس خمیرها را درون وافل ساز قرار داده و ۳ تا ۴ دقیقه می پزیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه هر دو سمت وافل ها رنگ گرفت، آنها را از وافل ساز خارج می کنیم. در صورتی که وافل ساز در دسترس نداشته باشیم، مس توانیم وافل ها را درون تابه گریل یا داخل اسنک ساز نیز درست کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که بخواهیم وافل ها را درون اسنک ساز درست کنیم باید حجم خمیرها را کمتر بگیریم. در نهایت وافل ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه موادی مانند عسل، خامه یا میوه های فصل سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.