طرز تهیه پامادور قاتق خوشمزه و ساده به روش شمالی

طرز تهیه پامادور قاتق

طرز تهیه پامادور قاتق طرز تهیه پامادور به شیوه رستوران پامادور چیست

پامادور قاتق از غذاهای ساده و خوشمزه شمال کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پامادور قاتق در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۸ عدد
سیر۵ حبه
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه پامادور قاتق

مرحله اول

برای تهیه پامادور قاتق خوشمزه به روش رشتی در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را درون تابه رنده کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها با سیر و پیاز به طور کامل ترکیب شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانیم فقط از سیر یا پیاز برای تهیه این غذا استفاده کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را به مدت ۳ دقیقه درون آب در حال جوش قرار می دهیم تا پوست شان راحت تر جدا شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را از آب جوش خارج کرده و با آب سرد آبکشی می کنیم، سپس پوست و قسمت های سبز رنگ بالای گوجه ها را جدا می کنیم. در ادامه گوشت گوجه ها را به صورت ساطوری خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوجه فرنگی ساطوری شده را به تابه اضافه می کنیم و به آرامی تفت می دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل کشیده شود و به روغن بیفتد. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه با هم ترکیب کرده و کمی ادویه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ ها ر به همراه مقداری نمک اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا تخم مرغ ها به طور کامل بپزند. در نهایت پامادور قاتوق را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه کته سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.