طرز تهیه فریکادله کتلت خوشمزه و ساده به روش آلمانی

طرز تهیه فریکادله

طرز تهیه فریکادله , دستور پخت فریکادله

فریدکادله یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشورهای آلمان و دانمارک می باشد که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فریکادله در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
جو پرک۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۲ عدد
سس خردل۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کاغی
پاپریکا، زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه فریکادله

مرحله اول

برای تهیه فریکادله خوشمزه و ساده در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ و جو پرک اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سس خردل را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را در حدی که کاملا یکدست شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت یک ساعت کاسه حاوی مایه فریکادله را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس زمان می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی از مایه فریکادله بر می داریم و آنرا مانند کتلت به صورت گرد شکل می دهیم، سپس درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شود. پس از اینکه یک سمت فریکادله سرخ شد، آنرا بر می گردانیم.

مرحله پنجم

تمام فریکادله ها را به همین صورت شکل داده و سرخ می کنیم. پس از اینکه دو سمت فریکادله ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توانیم چند عدد گوجه فرنگی را به صورت کامل یا نصف شده درون تابه بچینیم تا در کنار فریکادله ها سرخ شوند. در نهایت فریکادله ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 18 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.