طرز تهیه بایت کدو سبز خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه بایت کدو سبز

طرز تهیه بایت کدو سبز , دستور پخت بایت کدو سبز

بایت کدو سبز یکی از انواع غذاهای ساده و رژیمی بین المللی است که ظاهری شبیه به کوکوی کدو سبز دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بایت کدو سبز در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۴ عدد
آرد سوخاری½ پیمانه
پنیر پارمزان½ پیمانه
پنیر پیتزا (اختیاری)½ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه بایت کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه بایت کدو سبز خوشمزه و ساده در ابتدای کار کدو سبزها را می شوییم، سپس پوست شان را می گیریم و با رنده درشت رنده می کنیم. در ادامه کدوی رنده شده را با دست فشار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله کدوی رنده شده را به همراه پنیر پارمزان، تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب شده و بافت شان یکدست شود.

مرحله سوم

در صورتی که بخواهیم این غذا را به صورت رژیمی درست کنیم، باید پنیر پیتزا را حذف کنیم، اما اگر با کالری بالاتر مشکل نداشته باشیم، می توانیم پنیر پیتزا را نیز به کاسه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد سوخاری را کم کم به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا به خورد مواد برود. پس از اینکه مواد منسجم و یکدست شدند، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با قاشق از مواد بر می داریم و درون تابه می ریزیم، سپس به سرعت با قاشق به آن حالت داده و لبه های آنرا جمع می کنیم. در ادامه صبر می کنیم تا یک سمت بایت سرخ شده و تغییر رنگ دهد، سپس آنرا بر می گردانیم.

مرحله ششم

به همین صورت تمام مایه بایت را سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت بایت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 13 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.