طرز تهیه پنکیک کدو سبز ساده و خوشمزه به روش رژیمی

طرز تهیه پنکیک کدو سبز

پنکیک کدو سبز , طرز تهیه پنکیک کدو سبز , دستور پخت پنکیک کدو سبز

پنکیک کدو سبز یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و رژیمی بین المللی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۲ عدد کوچک
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
ماست۳ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
آرد۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه پنکیک کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه پنکیک کدو سبز ابتدا پوست کدوها را می گیریم، سپس آنها را رنده می کنیم. در ادامه کدو سبز رنده شده را با دست فشار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را درون یک تابه مناسب رنده می کنیم، سپس کمی روغن زیتون اضافه کرده و تابه را روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را می افزاییم.

مرحله سوم

حالا گوشت چرخ کرده را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شده و رنگش تغییر کند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن را چند دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت به طور کامل خنک شود، سپس آنرا به کاسه حاوی کدو سبز اضافه می کنیم. در ادامه سیرها را پوست گرفته و درون کاسه رنده می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ماست را به همراه تخم مرغ، آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه یک تابه کوچک روی حرارت قرار داده و آنرا کمی چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله با ملاقه از مواد بر می داریم و درون تابه می ریزیم. پس از اینکه یک سمت پنکیک ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز طلایی شود. در نهایت پنکیک ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 14 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.