طرز تهیه کوفته پیاز خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته پیاز

طرز تهیه کوفته پیاز , دستور پخت کوفته پیاز ترکیه ای

کوفته پیاز یکی از انواع غذاهای کمتر شناخته شده کشور ترکیه است که طعم بسیار خوبی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته پیاز در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
سیب زمینی۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
جعفری۱ دسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته پیاز

مرحله اول

برای تهیه کوفته پیاز خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی را پوست می گیریم و با رنده درشت رنده می کنیم. در ادامه پیازها را پوست گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم، سپس آب اضافی مواد را با فشار دست به طور کامل می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه سیب زمینی و پیاز رنده شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به همراه تخم مرغ، آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در صورت تمایل می توانیم مقداری سماق و فلفل قرمز نیز اضافه کنیم. در ادامه مواد را با دست به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند، سپس روی کاسه را می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی کوچک از مواد بر می داریم و با دست به آن شکل می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کوفته آماده شده را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوفته به طور کامل سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله ششم

به همین ترتیب تمام مایه کوفته را شکل داده و سرخ می کنیم. پس از اینکه کوفته ها سرخ شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کوفته ها را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 9 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کتلت بوقلمون خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

طرز تهیه کتلت بوقلمون خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

طرز تهیه کتلت بوقلمون کتلت بوقلمون یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت تفریحی چی شی …

طرز تهیه باکله پته خوراک باقالی و بلغور به روش مازندرانی

طرز تهیه باکله پته خوراک باقالی و بلغور به روش مازندرانی

طرز تهیه باکله پته باکله پته یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه استان مازندران است که از ترکیب باقلا و بلغور گندم تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه کوفته سماق کردی؛ یک غذای سنتی خوشمزه

طرز تهیه کوفته سماق کردی؛ یک غذای سنتی خوشمزه

طرز تهیه کوفته سماق کردی طرز تهیه کوفته سماق کردی یکی از دستورهایی است که ریشه در غنای فرهنگی کردستان دارد. در این مطلب از سایت آموزشی چی شی شما را با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.