طرز تهیه کوفته استانبولی خوشمزه با گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه کوفته استانبولی

طرز تهیه کوفته استانبولی , دستور پخت کوفته استانبولی

کوفته استانبولی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته استانبولی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
خرد نان½ فنجان
جعفری۱ دسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته استانبولی

مرحله اول

برای تهیه کوفته استانبولی خوشمزه در ابتدای کار پیاز و سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس به خوبی می شوییم. در ادامه پیاز و سیب زمینی را با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و سیب زمینی آب گرفته را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و در صورت تمایل مقداری فلفل قرمز به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم. در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند، سپس کم کم خرده نان را اضافه کرده و به خورد مواد می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کوفته کاملا منسجم و یکدست شد، روی کاسه را با سلفون به طور کامل می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان مایه کوفته را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کوفته بر می داریم و به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم.

مرحله ششم

حالا کوفته را درون روغن می اندازیم و به صورت یکدست دو طرف اش را سرخ می کنیم. تمام مایه کوفته را به همین شکل آماده کرده و سرخ می کنیم. در نهایت روغن اضافی کوفته را می گیریم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

 

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 3 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.