طرز تهیه سیب زمینی کره ای مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه سیب زمینی کره ای

طرز تهیه سیب زمینی کره ای , دستور پخت سیب زمینی کره ای

سیب زمینی کره ای یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی کره ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ریز۱ کیلوگرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه
پیاز ریز۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی کره ای

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی کره ای خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس درون آبکش قرار داده و با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی ها به طور کامل از بین برود.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید. در ادامه یک قاشق نمک به قابلمه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا نمک به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله سوم

پس از اینکه آب جوش آمد، سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بمانند تا نیمپز شوند. پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه روغن زیتون و کره را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و فلفل قرمز درون یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی ها را به همراه سیر و پیاز درون سینی فر می ریزیم، سپس ترکیب کره و ادویه ها را اضافه کرده و سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا به ترکیب کره و ادویه آغشته شوند. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم تا سیب زمینی ها طلایی شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت سیب زمینی ها رنگ گرفت، سینی را از فر خارج کرده و سیب زمینی ها را بر می گردانیم، سپس مجددا درون فر قرار می دهیم تا طرف دیگر سیب زمینی ها نیز به طور کامل رنگ بگیرد و طلایی شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه هر دو سمت سیب زمینی ها طلایی شد، سینی را از فر خارج می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و باقیمانده کره را روی آنها می ریزیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 9 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.