طرز تهیه لقمه بادمجان و گوشت خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه لقمه بادمجان و گوشت

طرز تهیه لقمه بادمجان و گوشت , دستور پخت لقمه بادمجان و گوشت

لقمه بادمجان و گوشت از غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لقمه بادمجان و گوشت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۶ عدد
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۴ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
جعفری۱ سدته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، پاپریکا و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه لقمه بادمجان و گوشت

مرحله اول

برای تهیه لقمه بادمجان و گوشت چرخ کرده خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را بدون اینکه پوست بگیریم، به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه حاوی آب نمک قرار می دهیم تا تلخی شان گرفته شود.

مرحله دوم

برای تهیه کوفته ها ابتدا پیاز را رنده می کنیم و آب اضافی اش را می گیریم، سپس به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دست ورز می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک گردو از مایه کوفته بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم، سپس درون روغن می اندازیم و به صورت یکدست سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

تمام مایه کوفته را به همین صورت سرخ کرده و کنار می گذاریم. در ادامه بادمجان ها را آب نمک خارج کرده و آبکشی می کنیم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

برای تهیه سس در ابتدای کار گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه ۱ قاشق روغن به یک تابه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شده و آبش کشیده شود.

مرحله ششم

در این مرحله سیرها را درون تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم. در ادامه مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا هر کوفته قلقلی را بین یک ورق بادمجان قرار می دهیم، سپس درون تابه روی سس می چینیم. در نهایت پس از اینکه سس جذب کوفته ها شد، آنها را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 9 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه ذرت خامه ای خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه ذرت خامه ای خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه ذرت خامه ای ذرت خامه ای یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این میان وعده خوشمزه از …

طرز تهیه حمیسه دل و جگر گوسفندی به روش اصیل جنوبی

طرز تهیه حمیسه دل و جگر گوسفندی به روش اصیل جنوبی

طرز تهیه حمیسه حمیسه عربی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه با دل، قلوه و جگر گوسفندی تهیه می …

طرز تهیه مرغ پنیری خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص

طرز تهیه مرغ پنیری خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص

طرز تهیه مرغ پنیری احتمالا اکثر شما میدانید که بهترین پنیرهای جهان مربوط به کشورهای فرانسه، سوئیس و ایتالیا میباشد. این فرآورده بسیار خوشمزه مدت هاست که جای خود را در غذاهای …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.