طرز تهیه بادمجان پیتزایی خوشمزه و مجلسی به صورت لقمه ای

طرز تهیه بادمجان پیتزایی

طرز تهیه بادمجان پیتزایی لقمه ای بدون فر بدون خمیر با پنیر پیتزا

بادمجان یکی از مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. از دیر باز بادمجان را به صورت سرخ کرده مصرف می کردند که در این حالت روغن زیادی به خود می گیرد و از لحاظ غذایی سالم نیست. در بادمجان پیتزایی، نیاز به سرخ کردن بادمجان نیست و آن را به صورت سوخاری در فر طبخ می کنند. روی آن را با پنیر پیتزا پوشش می دهند که طعم خوب پیتزا را هم با خود همراه دارد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در کنار غذای اصلی در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه بادمجان پیتزایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بادمجان پیتزایی
بادمجان۴ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاریبه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم
پنیر موزارلابه مقدار لازم
گوجه۱ عدد
فلفل و نمکبه مقدار لازم
جعفری خرد شدهمقداری

طرز تهیه بادمجان پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه بادمجان خوشمزه پیتزایی در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و با پوست آن را برش می زنیم. سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه می شکنیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا یکدست شود و از لختگی خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله کف یک ظرف را چرب کرده و بادمجان ها را درون تخم مرغ می زنیم. سپس درون آرد سوخاری می غلتانیم. بادمجان ها را درون ظرف چرب شده می چینیم. روی آن را پنیر موزارلا می پاشیم. گوجه را خرد کرده و روی بادمجان ها می ریزیم.

مرحله سوم

در آخر فلفل و نمک و روغن زیتون را روی بادمجان ها می ریزیم. می گذاریم توی فر ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه می پزیم. بعد از این که بادمجان ها پخته و پنیر ها برشته شد، جعفری خرد شده را روی آن می ریزیم و در ظرف مناسب یا همان ظرف سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.