طرز تهیه لقمه بادمجان پنیری خوشکزه یک پیش غذای لاکچری

طرز تهیه لقمه بادمجان پنیری

طرز تهیه لقمه بادمجان پنیری , دستور پخت لقمه بادمجان پنیری

لقمه بادمجان پنیری نوعی پیش غذا است که با پنیر گودا و موزارلا به صورت لایه ای تهیه می شود. این غذا با بادمجان پخته شده در فر تهیه می شود و به همین دلیل نسبت به بادمجان سرخ شده سالم تر است. اما می توان به جای پخت در فر، آن را در تابه سرخ کرد اما باید دقت کرد که روغن کمتری استفاده کرد چون این غذا با وجود دو لایه پنیر متفاوت کمی چرب و سنگین است. این غذا به صورت تک نفره در قالب مافین تهیه می شود که بسیار شیک و مجلسی است و می توان به عنوان یک پیش غذای ساده و در عین حال شیک از آن استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لقمه بادمجان پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان متوسط۲ عدد
پاساتا (پوره گوجه فرنگی)۲۰۰ میلی لیتر
موزارلا تازه توپی ورقه ای برش خوردهبه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم
پنیر گودا رنده شده۱۰۰ گرم

طرز تهیه لقمه بادمجان پنیری

مرحله اول

برای تهیه لقمف بادمجان خوشمزه و مخصوص به صورت پنیری در ابتدای کار، بادمجان ها را به خوبی شسته و به صورت حلقه ای برش می زنیم. سپس روی آن ها را با روغن زیتون به طور کامل آغشته کرده و در کف ظرف فر می چینیم.

مرحله دوم

سپس به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۲۱۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا سرخ و پخته شود. قالب مافین را برداشته و با کمی روغن زیتون کف آن را چرب می کنیم. سپس هر کدام از برش های بادمجان سرخ شده را درون آن قرار می دهیم.

مرحله سوم

یک لایه بادمجان کافی است. لایه دوم از پاساتا و فلفل و نمک روی بادمجان ها می ریزیم. پنیر موزارلا هم روی آن قرار داده و یک برش بادمجان مجدد روی آن قرار می دهیم. سپس پاساتا و فلفل و نمک را روی آن ریخته و در آخر با پنیر گودا روی آن را پوشش می دهیم.

مرحله چهارم

سپس حدود ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا پخته و پنیر آن ذوب شود. بعد از پخت، از فر خارج کرده و کمی که از داغی افتاد، آن را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظر سرو می کنیم. می توان این غذا را با انواع سالاد و جعفری تزیین نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 4 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.