طرز تهیه نان هندی ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان هندی

طرز تهیه نان هندی روتی طرز تهیه نان هندی تند طرز تهیه نان هندی چپاتی طرز تهیه نان هندی پاراتا نان هندی ساده نان هندی در ماهیتابه

نان هندی یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه کشور هند است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان هندی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان هندی
آرد نانوایی۳ پیمانه
ماست چکیده½ پیمانه
خمیر مایه۲٫۵ قاشق چایخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق چایخوری
آب ولرم¾ پیمانه

طرز تهیه نان هندی

مرحله اول

برای تهیه نان هندی خوشمزه در ابتدای کار آرد را درون یک کاسه بزرگ الک می کنیم، سپس خمیر مایه فوری را به همراه ماست چکیده، روغن و نمک به کاسه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آب را به صورت کنترل شده به کاسه اضافه کرده و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید که ممکن است تمام آب استفاده نشود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر جمع شد، سطح کار را آردپاشی کرده و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم، سپس کاسه را با کمی روغن چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کاسه را در فضای آشپزخانه قرار داده و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت استراحت کند تا حجم خمیر دو برابر شود. پس از گذشت این زمان، خمیر را هواگیری کرده و به شش قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیرها را چونه می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم تا خمیرها کمی حجم بگیرند. در همین حین یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس چونه ها را با وردنه به قطر ۲۵ سانتی متر باز می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر باز شده را درون تابه قرار داده و اجازه می دهیم یک سمت نان به طور کامل بپزد. پس از اینکه یک سمت نان رنگ گرفت، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز به طور کامل رنگ بگیرد.

مرحله هفتم

پس از اینکه نان ها به طور کامل پختند، آنها را از تابه خارج کرده و مقداری کره روی آنها می مالیم. در صورت تمایل می توانیم از مواد دیگری نیز روی نان ها استفاده کنیم. در نهایت نان ها را به صورت داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 11 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.